Taktisk inköpare till Siemens Energy

Taktisk inköpare till Siemens Energy

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ny medarbetare till vår inköpsgrupp. Är du intresserad av att jobba med både uppstyrda rutiner men även att ta hand om akuta ärenden och vara problemlösare kan denna tjänst vara något för dig. Vi är nu inne i en förändringsfas och du har därför chans att vara med och påverka hur vi kommer jobba i framtiden. Välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag som avser starta i oktober och som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Experis och arbeta hos vår kund Siemens Energy.



Vad går arbetet som konsult ut på?

Uppdraget innebär i första hand ansvar för att anskaffa gasturbindetaljer från externa leverantörer till våra interna kunder som mestadels finns i vår egen verkstad. Uppdraget innebär också att utveckla ditt köpområde för att säkerställa effektiv försörjningskedja. Detta betyder att du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.

Som inköpare ansvarar du för:
* Vara eskaleringspunkt och drivande vid leveransstörningar och övriga problem med leverantör.
* Säkerställa och följa upp kapaciteter hos leverantörer vs. SIT prognoser. Planera leveransutjämning vid behov.
* Ansvara och förhandla mindre investeringar kopplat till kapacitet/leveranser
* Implementera avtal och följa upp efterlevnad av dessa (uppdatera master data)
* Jobba med leverantörsutveckling (med avseende på KPIer, minimera NCR cost, utveckla logistiklösningar, reducera ledtider, optimera beställningskvantiteter, kapitalbindning, skapa förutsättningar för och driva kontinuerliga förbättringar)
* Ansvara för regelbundna leverantörmöten
* Jobba med ständiga förbättringar i supply chain
* Ansvara för utfallsprover och upprampning inom utvecklingsprojekt
* Följa upp och hantera legeringstillägg
* Claimhantering, delvis administrera och förhandla m leverantörer


Din kompetens:

Du har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi).
Som person är du utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt. Du är medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet samt tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus.

Vidare är du orädd för att ta tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde. Du är inte rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet. Samt tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet.

Du har goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.

Meriterande om du har kunskaper i PLM2020 och ritningsläsning samt har ett analytisk och logiskt tänkande. Samt har goda kunskaper i SAP särskilt inom området inköp, material och logistik.




Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!



Hur du ansöker

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men arbeta uppdragsbaserat hos Siemens. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Eva Wisth via e-post: eva.wisth@se.experis.com. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2020
  • Ansök senast: 6 oktober 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024