Taktisk inköpare till Siemens Energy

Taktisk inköpare till Siemens Energy

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet som inköpare och söker nya utmaningar? Då kan tjänsten som taktisk inköpare hos Siemens Energy vara något för dig! Läs mer och ansök nedan.

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Siemens Energy söker en taktisk inköpare för en spännande möjlighet inom ett av deras team. I denna roll kommer du att ha huvudansvaret för att anskaffa gasturbindetaljer från externa leverantörer till våra interna kunder, främst inom vår verkstad, produktion och montage. Du kommer att utveckla ditt ansvarsområde för att säkerställa en effektiv försörjningskedja och kontinuerligt ifrågasätta och förbättra arbetsprocesser.

Arbetet kan periodvis vara intensivt och kräver flexibilitet både gällande arbetsbelastning och engagemang. Din kommunikationsförmåga är avgörande för att säkerställa framgångsrika leveranser.

Ansvarsområden:
- Anskaffa material i rätt tid, kvantitet och kvalitet.
- Hantera inköpsbeställningar och fakturor.
- Driva och leda leverantörsmöten.
- Utveckla leverantörers leveransförmåga med fokus på OTD (On-Time Delivery) som en av huvud-KPI
- Förhandla claims med leverantörer.
- Kommunicera och återkoppla till interna kunder och leverantörer.
- Optimera materialtillgänglighet baserat på verksamhetens behov.
- Delta i beslut om säkerhetslager, säkerhetstider och partiformning.
- Följa upp ledtider och genomloppstider.
- Genomföra konsekvensanalyser av ledtidsändringar i samråd med berörda funktioner.
- Utföra prognosanalyser.
- Delta i köpa/tillverka-processen.

Din profil
Vi söker en utåtriktad och drivande person som har god samarbetsförmåga både internt och externt. Du är medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Dessutom har du förmåga att arbeta under stress och i ett högt tempo, vilket kräver flexibilitet. Du tar omedelbart tag i avvikelser och hanterar problem på ett strukturerat sätt. Du är orädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt i det dagliga arbetet och ser förbättringsarbete som en självklar del av din roll. Slutligen har du goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Akademisk utbildning inom inköp eller logistik.
Meriterande med erfarenhet från inköp samt kunskaper i SAP.

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, johanna.lindquist@skill.se, 011- 19 94 69.

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2024
  • Ansök senast: 31 oktober 2024

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024