Taktisk inköpare, Västerås

Taktisk inköpare, Västerås

Arbetsbeskrivning

Taktisk inköpare, Västerås

Vill du också arbeta hos en kund som värdesätter engagemang och kunskap hos sina anställda? I din nya tjänst som taktisk inköpare ges du goda förutsättningar att både växa och utvecklas. Här ser kunden dig som en god investering och nyckeln till framgång. Låter det intressant? Då ska du läsa vidare!

För kunds räkning letar vi just nu efter en taktisk inköpare som kommer att arbeta med produktupphandlingsprocesser till olika projekt. Teamet består idag av ca 15 inköpare, både erfarna och mer juniora som har ett tätt samarbete med varandra.

Detta är ett långsiktigt uppdrag som kan (för rätt person) leda till anställning direkt hos kunden efter avslutat konsultuppdrag.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att inkludera:

- Inköp och övervakning av material till existerande produkter, prototyper och helt nya produkter.

- Driva projekt från start till mål

- Ansvara för och säkerställa materialförteckningar och beställningar

- Övervaka prissättning och data

- Analysera eventuella felaktigheter i produkterna utifrån ett försäkringsperspektiv (E&O)

Om företaget:

Vår kund är ett globalt företag med anställda över hela världen vilket ger dig stora möjligheter för nya utmaningar och personlig utveckling. Vår kund värdesätter engagemang och kunskap hos sina anställda, då de anser att en god investering i sin personal är nyckeln till kontinuerlig framgång. De arbetar därför även hårt med att utveckla, stödja och lyssna på sina anställda för att ge alla goda förutsättningar för att växa ytterligare i sina roller. Då detta företag är ett globalt sådan finns stora möjligheter för drivna medarbetare att ta sig vidare in i organisationen mot nya, spännande projekt och utmaningar.

Vem är du?

För att passa in i denna roll bör du vara passionerad kring kundnöjdhet samt trivas väl i en miljö där samarbete och lagspel är i fokus. För att trivas i detta företag är det till fördel om du är utvecklingssökande och gärna utmanar dig själv till att lära och utvecklas. Du bör ha en god känsla för affärer samt en grundläggande förståelse för ekonomi och finans. Som person bör du vara analytisk och målinriktad, samt besitta goda kunskaper inom förhandling och incitament. Vidare bör du även vara självständig och trivas väl i en problemlösande roll där du själv ansvarar för ditt arbete. Det är av stor vikt att du är ansvarstagande och proaktiv. Vi ser också att du är en person som har en förmåga att hantera många bollar i luften samtidigt, detta då arbetet ofta innebär ett högt arbetstempo och varierande uppgifter. Avslutningsvis förväntas du även i din roll arbeta tillsammans med både interna och externa intressenter och nyckelpersoner, och du bör därav vara både lyhörd och bekväm i att ofta möta nya människor i arbetet.

Krav:

- 3-5 års erfarenhet från liknande roller inom inköp (gärna av internationell karaktär)

- Erfarenhet av att arbeta med kontrakt, ERP, QV, QS

- Affärsmässig. Grundläggande ekonomiska kunskaper

- Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

- Hög servicekänsla och trivs med att arbeta i team

Om Jobzone:

Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.

Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb?

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Nevenius
070-1678514

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobzone
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 4 juni 2023

Besöksadress

Terminalvägen 47
None

Postadress

Terminalvägen 47
Skillingaryd, 56831

Liknande jobb


30 november 2024

29 november 2024