OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och Coop Logistik söker nu en förändringsdriven Taktisk planerare till avdelningen Taktisk Transport med placering i Solna. Coops vision är att vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel och det är Du som tillsammans med dina kollegor kan göra detta möjligt.
Arbetsbeskrivning
Taktisk Transport arbetar med att säkerställa att vi levererar varor till eller från butiker, kunder och leverantörer på ett kostnadseffektivt sätt och med fokus på miljö och kvalitet. Vi jobbar med ständiga förbättringar för ökad effektivitet och service till lägsta kostnad. Detta arbete drivs och planeras tvärfunktionellt av Taktisk Transport.
Rollen som Taktisk planerare innebär taktisk analys och förbättringsarbete. Framtagande av leveransplaner samt strategiskt och taktiskt ansvar för processer, stöd och verktyg relaterat till detta. Leda och delta i definierade projekt men även analysera, initiera och ta fram beslutsunderlag för idéer och förslag till förändringar. Säkra genomförande och uppföljning av förändringar är andra viktiga ansvarsområden. För att lyckas måste ett mycket gott och nära samarbete ske med de olika funktionerna inom Coop Logistik- Varuflöde, Terminal och Transport. Även ett bra samarbete med externa leverantörer och transportörer är viktigt. Andra affärsområden inom Coop kan också beröras.
Du får en nyckelroll med möjlighet att påverka Coops framtida logistiklösningar och tillhör ett dynamiskt team med bred kompetens där vi stöttar, hjälper och utmanar varandra för bästa resultat - och hög trivsel!
Arbetsuppgifter
Framtagning av leveransplaner
Transportflödesoptimering genom kontinuerlig uppföljning, analys och utvärdering av gällande leveransplaner
Deltagande i leveransplansprojekt
Högtids- och säsongsplanering
End to end analyser av logistikflödet
Strategisk styrning av SAP TM samt övriga relaterade IT-system
Vara delaktig i utveckling av metoder och modeller för arbetssätt och leverans inom avdelningen
Driva utvecklingsinitiativ med andra affärsområden, leverantörer eller andra externa parter
Tjänsten är en tillsvidareanställning på Heltid
Du som person
Strukturerad och levererar resultat med rätt kvalitet, i rätt tid
Mycket god analytisk förmåga
Stark drivkraft, har ett högt personligt ansvarstagande, är engagerad, självständig och driver initiativ för att förändra och utveckla verksamheten med förmåga att lyssna, samarbeta och leda
Nyfiken, nytänkande och har förmågan att självständigt initiera och driva aktiviteter med engagemang mot uppsatta mål på kort och lång sikt
Kommunikativ och kan förklara komplexa problem på ett pedagogiskt sätt
Är bekväm med och agerar i enlighet med våra värderingar och ser lönsamhet för Coop som mål
Villkor
Är detta rätt utmaning för dig? Vi söker dig som har:
Akademisk examen alternativt likvärdig kunskap från arbetslivserfarenhet
Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet där erfarenhet från dagligvaruhandeln eller leverantör till densamma är starkt meriterande
Erfarenhet av projektledning och förändringsarbete med dokumenterat gott resultat
Tidigare erfarenhet av transportplanering
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Mycket goda kunskaper i MS Office. Erfarenhet av SAP S4, SAP TM och Route Optimizer ses som starkt meriterande
Låter detta som din nästa utmaning?
Denna rekryteringsprocess gör Coop i samarbete med Insitepart. Insitepart är en bemanning- och driftpartner inom logistik. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater. Vi tillämpar bakgrundskontroller i samband med rekryteringsprocessen. Vi frågor om rekryteringsprocessen är ni välkomna att kontakta Pål Wetterbrandt pal.wetterbrandt@insitepart.se