OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid?
Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid.
BillerudKorsnäs koncerngemensamma inköpsfunktion ansvarar för att på både kort och lång sikt säkerställa kostnadseffektiv och hållbar försörjning av råmaterial, maskiner, material och tjänster. Vår inköpsfunktion är organiserad inom tre huvudområden: strategiskt inköp, operativ/taktisk försörjning och projektinköp. Målet är lägre kostnader genom kontinuerliga förbättringar, standardisering, samverkan samt leverantörsutveckling.
Vi söker nu en erfaren taktisk inköpare som erbjuds ett självständigt och utvecklande arbete i internationell miljö där du kommer att få en aktiv roll när det gäller att bidra till utvecklingen av vår operativa/taktiska inköpsverksamhet med placering i Gruvön.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå av upphandlingar, upprättande av avtal och orderläggning för material och tjänster samt tillhörande leverans- och leverantörsuppföljningar. Du kommer även ha en koordinerande roll med samordningsansvar för det lokala teamet samt vara inköpsfunktionens kontaktperson både internt och externt. Vidare innebär rollen ett viktigt ansvar i att samverka i tvärfunktionella kategoriteam med syfte att stötta och utveckla företagets inköpsprocesser och strategiska arbete.
Du arbetar i en målstyrd organisation och rapporterar till chef för försörjningen. Funktionen är viktig för fabrikens kontinuerliga drift och kräver god kommunikation med beställare, leverantörer och övriga inköpare. Du kommer att utveckla ett brett kontaktnät och det krävs att du har goda ledaregenskaper. Om du är rätt person kommer du över tid ha goda möjligheter att växa och få större ansvar och bredd i ditt arbete.
Kvalifikationer
Eftergymnasial inköpsutbildning eller högskole- eller universitetsutbildning inom teknik eller ekonomi
Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete
Goda ledarerfarenheter
God förhandlingsvana och kunskaper inom avtalsrätt
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.
Personliga egenskaper
För att fungera väl i tjänsten bör du vara lyhörd, självständig och flexibel samt ha god förmåga att kommunicera. Vidare kräver uppgiften ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att se en övergripande helhet för uppdraget. Du kommer att trivas och utvecklas hos oss om du delar vår värdegrund: Tänka nytt, Samarbeta, Ta ansvar och Skapa värde.
Kontakta oss
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Robert Häggström, Manager Inbound Supply, robert.haggstrom@billerudkorsnas.com, 070-260 95 99
Ansökningsinformation
Välkommen med din ansökan snarast, då vi tillämpar löpande rekrytering, dock senast den 30 november 2020