OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet som redovisningskonsult och är redo för en ny utmaning? Vill du bli en del av ett modernt bolag som befinner sig på en spännande utvecklingsresa? Då är det kanske dig vi söker som ny kollega till vårt kontor i Landskrona.
Om oss
Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och i maj 2019 tog vi vårt första steg in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt, och idag är vi knappt 300 anställda fördelat på ett 20-tal kontor runtom i Sverige.
Vår vision är att hjälpa företagare att utveckla sina verksamheter genom att erbjuda tjänster inom redovisning, lönehantering samt rådgivning inom företagsekonomi och skatterelaterade frågor. Talenom är ett börsnoterat familjeföretag som erbjuder trygghet som hos ett stort företag, men med äkthet och sammanhållning som hos ett litet företag. Hos oss får du träffa och hjälpa företagare med tjänster som gör skillnad och skapar mervärde.
Vi erbjuder våra medarbetare en trygg och väletablerad arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Målsättningen är att genom hög kompetens, affärsutveckling, proaktivitet och digitala lösningar ha både de nöjdaste kunderna och medarbetarna.
Om tjänsten
Rollen som redovisningskonsult hos oss innefattar en egen kundstock med kunder i olika storlekar inom olika branscher. Till dessa ger du kvalificerad rådgivning, upprättar och analyserar årsbokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer. Du kommer även arbeta med kvalitetssäkring av kollegors arbete och upplägg av effektiva redovisningsrutiner för såväl kunder som konsulter.
Som konsult hos oss är du en del av ett härligt team med nära samarbete och god sammanhållning. Vi har ett stort medarbetarfokus och vill att du som medarbetare trivs och är motiverad i ditt arbete. Därför ges du en personlig utbildningsplan som stödjer dig och din utveckling på bästa sätt.
Vi vill lära känna dig!
Vi söker dig med en examen inom ekonomi från Universitet eller Yrkeshögskola. Du har arbetat några år på byrå och har god erfarenhet av att självständigt upprätta bokslut och deklarationer och arbeta aktivt med rådgivning till kund. Vi ser gärna att du är auktoriserad, och om du inte är det så stöttar vi dig i din resa mot auktorisation. Som person är du engagerad, målmedveten och förtroendeingivande. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, och du är en prestigelös lagspelare som vill bidra till ett positivt arbetsklimat.
För att trivas i rollen och utvecklas inom organisationen ser vi att du är en driven och ansvarstagande person med stort yrkesmässigt engagemang. Du tycker om att etablera nya kundkontakter och brinner för att utveckla befintliga. Vi söker dig som trivs i en miljö där du ges stor möjlighet att påverka ditt arbete och du trivs i en marknad i förändring.
Ansökan
Tycker du att tjänsten låter spännande? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan.
Start: Snarast möjligt eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Placering: Lilla Strandgatan 19, Landskrona
Har du frågor är du välkommen att kontakta Marie Wassholm, Redovisningsansvarig Skåne, via e-post marie.wassholm@talenom.se eller telefon 0730-53 89 60 alternativt Thomas Svefelt, Kontorschef Landskrona, via e-post thomas.svefelt@talenom.se eller telefon 0736-20 38 70.