OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba som Talent Acquisition and Management i en ny och central roll hos en internationell och ledande aktör inom tågunderhåll? Lockas du av en tjänst där du får sätta din egen prägel på hur Euromaint arbetar med strategisk kompetensförsörjning? Då är detta något för dig!
Vad kan vi erbjuda dig?
Euromaint söker nu en Talent Acquisition and Management lead som har ansvar för att definiera och implementera strategi, ramverk, aktiviteter och processer inom området att arbeta med pro-aktiv utveckling och resursförsörjning för våra nuvarande och framtida medarbetare. Rollen är ny inom Euromaint och kommer omfatta hela medarbetarupplevelsen från marknadsföring, kandidatförsörjning, introduktion innan och vid anställning, resultatstyrning till avslutsprocesser. Du kommer även att ha ett ansvar och ägandeskap för vårt ledarskapsprogram gällande innehåll, genomförande och uppföljning tillsammans med vårt Kompetenscenter. Du arbetar både operativt och strategiskt, både med att ta fram material och utveckla processer men även att projektleda olika initiativ och driva rekryteringsprocesser för vissa nyckelroller. Euromaint är en del av CAF som har huvudsäte i Spanien vilket kan innebära en del internationella kontakter och du kan komma att arbeta med internationella projekt och initiativ samt kommunikation på engelska.
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du som söker rollen hos oss är målinriktad, driven och älskar att arbeta med utveckling so stödjer våra medarbetare och bolags framgång. Du initierar och driver ständiga förbättringar inom rekryteringsprocessen och medarbetarupplevelsen. Som person är du en utförare - du ser till att dina aktiviteter blir genomförda och styr mot uppsatta mål. Du är van vid att växla mellan operativt och strategiskt arbete och är en fena på kommunikation och att motivera andra. Viktigt i rollen är även att du är förtroendeingivande och duktig på att bygga relation med olika människor i olika miljöer.
Din bakgrund
- Universitetsutbildning inom HR.
- God erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - gärna i en internationell miljö.
- Gedigen erfarenhet av rekrytering och ”employer branding”.
- Erfarenhet av att leda och delta i projekt.
- Flytande engelska och svenska, både skriftligt och muntligt.
Som Talent Acquisition and Management lead på Euromaint kommer du arbeta i HR teamet som består av HR Direktör, HR Business Partners, HR administratör, löneteam och kompetenscenter. I HR-teamet står samarbete, arbetsglädje och nytänkande högt på agendan.
Du kommer ha en central roll i HR-avdelningens utveckling och arbeta nära övriga kollegor inom teamet och i verksamheten. Detta är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid med förtroendetid. Din placeringsort är på huvudkontoret i Solna, Stockholm.
Låter det här intressant? Skicka då din ansökan redan idag och bli en del av vårat härliga HR team där inte en dag är den andra lik!
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Izabela Uselis
+46723504448
Pia Reidel
Pia Reidel