Talent Acquisition – Assistant Manager

Talent Acquisition – Assistant Manager

Arbetsbeskrivning

Talent Acquisition – Assistant Manager Stockholm, Sweden
Om rollen:
Det här är en roll för SME som ansvarar för att fastställa och driva den övergripande rekryteringen för en av de globala affärslinjerna i Norden. Hantera en hög volym av krav och tillhandahålla excellent service och support till vårt interna affärsteam. Denna roll kräver en person med hög energi och drivkraft för framgång, flexibilitet och anpassningsförmåga samt förmåga att tänka utanför boxen. Samarbete strategiskt med affärsenheten samtidigt som han eller hon säkerställer optimala leveranskostnader, tidsramar för talanguppfyllelse och kvalitet på rekryteringen.


Ansvarsområden:
- Skapa en pipeline för öppna roller baserat på regelbundna utbyten med rekryterande chefer och ledande befattningshavare för att förstå talangstrategin för den nordiska regionen.
- Bygga relevanta sourcing- och rekryteringsstrategier för pågående och proaktiva rekryteringsbehov.
- Äga hela rekryteringsprocesser från sourcing till on-boarding samtidigt som du skapar en enastående upplevelse för kandidaterna.
- Publicera dashboards /rapporter till rekryterande chefer, RMs och relevanta beslutsfattare.
- Skapa en grundlig förståelse för talanger inom den nordiska talangmarknaden antingen genom att använda relevanta verktyg eller genom att proaktivt samarbeta med marknadsaktörer.
- Förbättra och höja vårt varumärke på den nordiska marknaden genom att driva relevanta initiativ.
- Samarbeta med avdelningscheferna för att möta personalbehov; ansvarig för att utveckla och hantera effektiva processer för att attrahera och anställa högkvalitativa och bäst lämpade talanger för ett brett spektrum av positioner.
- Ger råd till rekryterande chefer om personal- och rekryteringspolicyer och förfaranden för att säkerställa förståelse av juridiska och operativa krav, riktlinjer för rekrytering och kompensation.
- Se till att rekryterings- och bemanningsprogrammen uppfyller verksamhetens behov och följer rättsliga och reglerande bestämmelser, krav och följer bästa praxis i förhållande till konkurrenterna.
- Ansvarar för förvaltningen av leverantörsrelationer.

Kompetens och erfarenhet:

- Kandidatexamen krävs eller motsvarande kombination av utbildning och erfarenhet av mer än 5 år inom rekrytering, företrädesvis inom teknik- eller tjänstebranschen.
- Stark förhandlingsförmåga, stark förmåga att hantera intressenter, förmåga att snabbt bygga upp en relation med alla relevanta interna och externa intressenter.
- Starkt kreativt tänkande, analytisk och planeringsförmåga.
- Stark social förmåga, förmåga att arbeta i en gruppmiljö, förmåga att utföra flera uppgifter, mångsidig, stark organisations- och planeringsförmåga, noggrannhet.
- Förmåga att arbeta självständigt och lösa problem på ett effektivt sätt.
- flytande Svenska och Engelska språkkunskaper är obligatoriska.

Förmånerna omfattar:
- Mångfald är en del av vårt DNA
- Vi är en del av kollektivavtalet för IT och telekom med Almega.
- Buddy-program för nyanställda
- Regelbundna möten med alla anställda
- Regelbundna evenemang på kontoret
- Referral program
- Omfattande utbildningserbjudanden
- Hög internationell kultur med höga prestationer

Ansökningar från personer med funktionshinder med lämpliga erfarenheter är uttryckligen välkomna att söka.

På Wipro ser vi våra medarbetare som våra särskiljande faktorer. Vi är teknologer, designers, strateger och affärspartners som delar ett orubbligt engagemang för att uppnå våra kunders ambitioner och skapa en mänsklig, hållbar och motståndskraftig framtid för alla. Vår erkända kapacitet inom 26 industrisegment inom digital strategi, moln, teknik, AI och cybersäkerhet har etablerat oss som en pålitlig ledare för att orkestrera omvandling.

Besök vår karriärsida och ansök idag. Börja utveckla din karriär med Wipro!

Sammanfattning

Postadress

Sveavägen 9-11
Stockholm, 11157

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024