OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva och Singapore.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Fokus för denna tjänst är löpande kontakt med studenter och kandidater, marknadsföring av byrån som arbetsplats samt rekrytering och onboarding.
Du kommer i huvudsak att vara delaktig i vårt arbete med att hitta och attrahera nya Associates, hantera inflödet av kandidater, urval, granskning av ansökningshandlingar, boka in och genomföra intervjuer, uppföljning samt administration. I rollen som TA Coordinator ska du även vara med vid planering och genomförande av event och tillsammans med HR-teamet arbeta för att vi fortsatt rekryterar de allra bästa talangerna till byrån.
Din profil
Vi söker dig som är personalvetare med minst ett års erfarenhet av rekrytering, gärna från ett högpresterande konsultföretag eller liknande. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift. För att trivas i denna roll är det viktigt att du är flexibel, prestigelös, en duktig relationsskapare. Du har en utpräglad förmåga att snabbt ta till dig byråns kultur och trivs med ett högt arbetstempo utan att ge avkall på kvalitet. Andra viktiga egenskaper är att du är utpräglad lagspelare och såklart en god människokännare.
Vad erbjuder vi dig
En utvecklande och ansvarsfull roll där du primärt arbetar med Talent Acquistion-teamet men även med våra delägare, medarbetare och chefer som också är engagerade i rekrytering och Employer Branding. Du är en del av HR-avdelningen som idag består av elva kollegor som genom ett nära samarbete utbyter kunskap, idéer, driver utveckling och har roligt tillsammans. Precis som byrån i stort strävar vi på HR alltid efter att leverera av högsta kvalitet i allt vi gör.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders prövotid. Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi endast hanterar ansökningar via detta system och inte kan ta emot ansökningar via mail. Frågor om tjänsten besvaras av Karin Mendel, 08-5950 6412 eller Johanna Ärlund, 08-5950 6197.
Välkommen med din ansökan!
Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98