OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här väntar en tjänst inom rekryteringens spännande värld där du blir en viktig resurs i att säkra företagets potentiella framtida medarbetare. Läs gärna vidare för att se om detta kan vara något för dig!
Om tjänsten
För vår kunds räkning söker vi på Perido en Talent Acquisition Coordinator. Företaget är en världsledande leverantör av transportlösningar och tillsammans med partners och kunder driver de omställningen till ett hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad på vår kunds stora huvudkontor i Södertälje.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Talent Acquisition Coordinator kommer du att ansvara för administrativa uppgifter i rekryteringsprocessen tillsammans med Talent Acquisition Specialists. Du kommer att arbeta i nära samarbete med dessa för att säkerställa en kvalitativ och smidig rekryteringsprocess.
Uppgifterna inkluderar att:
Stödja vid schemaläggning av bedömningar och bokning av deltagare
Hjälpa Talent Acquisition Specialists att publicera annonser, boka intervjuer, bearbeta kandidater i pipeline (i jobbrekvisitionen) och skicka ad hoc-mail
Kunna initiera registerunderlag före kontrakt och starta onboarding i rekryteringssystemet
Arbeta med förbättringsarbete
Dina egenskaper
Vi tror att du har en stark personlig drivkraft för att leverera resultat, en innovativ inställning och bra kommunikativa färdigheter, även på engelska. Du är en organiserad administrativ person som är bekväm med att utföra alla administrativa uppgifter relaterade till rekrytering. Vidare trivs du med att arbeta självständigt men är minst lika bra som en stark lagspelare. Slutligen ser du fram emot ett verka i en internationell miljö där processerna kan vara snabba och krävande, vilket ställer krav på att du effektivt tar dig an uppgifterna.
Är detta tjänsten för dig? Ta chansen och ansök redan idag! Vi vill ha din ansökan på engelska!
Kvalifikationer:
2–3 års erfarenhet av att arbeta med rekrytering/Talent Acquisition
Goda kunskaper i både svenska och engelska (både i tal och skrift)
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2024-12-31. Start 2024-06-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34650 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.