Talent Acquisition Coordinator till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Talent Acquisition Coordinator till internationellt bolag verksamt inom precisionsinstrument och vågar för tillverkningsindustri och laboratorier.

Här får du möjlighet att arbeta hos ett globalt företag, vars produkter verkligen gör skillnad för samhället, där företagskulturen präglas av en familjär stämning. Kunden sitter i fina lokaler i Hammarby Sjöstad och det finns möjlighet att kombinera arbete på distans med arbete på plats på kontoret.

Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och uppdraget löper initialt under 6 månader, med stor möjlighet till förlängning.

Om tjänsten
I rollen som Talent Acquisition Coordinator kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa kompetensförsörjning på bolaget samt leverera en god rekryteringsupplevelse för kandidater och rekryterande chefer. Ditt huvudansvar är att stötta rekryterade chefer genom att vara rådgivande och koordinerande mellan rekryterande chef och andra rekryteringspartners. Du välkomnas till ett glatt och härligt gäng och du kommer att tillhöra ett mindre HR team bestående av två personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Stötta rekryterande chefer genom hela rekryteringsprocessen, från kravprofil till erbjudande
• Koordinera mellan rekryterande chef och annan rekryteringspartner
• Ansvara för att attrahera och rekrytera kandidater utifrån kompetensbehov
• Aktivt arbeta med uppsökande rekrytering och search


Lämplig bakgrund
Vi tror att du har en akademisk utbildning inom HR/Personalvetenskap. Har du tidigare arbetat inom bemanning/konsultbolag samt erfarenhet av rekryteringar är det meritande men inget krav - vi söker dig som är redo att ta sig an en ny utmaning och växa med bolaget! Då bolaget är internationellt är det ett krav att du är van att kommunicera skriftligt och muntligt på både svenska och engelska.

Personliga egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och driven lagspelare som älskar att arbeta med människor. Du är snabblärd och har en ”can-do” attityd. Därtill har en mycket god kommunikativ förmåga, har en känsla för detaljer samtidigt som du är van vid att hålla många bollar i luften samtidigt. Du har lätt för att bygga förtroende och känner dig trygg i att agera rådgivande i rekryteringsfrågor, mot både interna och externa parter. Vidare är du en social och energifull person som uppskattar att arbeta i en organisation i rörelse.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-09-28.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2024
  • Ansök senast: 28 september 2024

Liknande jobb


Sourcing Project Lead

Sourcing Project Lead

20 december 2024

12 december 2024

Researcher/rekrytering

Researcher/rekrytering

9 december 2024