Talent Acquisition Manager

Arbetsbeskrivning

Sector Alarm är en av Europas ledande leverantörer av säkerhetslösningar med mer än 600,000 nöjda och trygga kunder runt om i Europa. Vi har varit verksamma i branschen i över 25 år och levererar trygghet till hem och företag genom ledande säkerhetslösningar och en prisbelönt kundservice, med hela 95% kundnöjdhet.

Företaget har haft en snabb tillväxt de senaste åren och är just nu i en spännande expansionsfas, med en ljus framtid genom ytterligare tillväxt på både existerande och framtida marknader. Med fokus på att anställa rätt människor har vi med våra mer än 3000 anställda i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spanien, Frankrike, Italien och Portugal lyckats positionera oss som en av de starkaste spelarna på alla våra marknader. Karriär och utveckling är viktigt för oss på Sector Alarm och vi erbjuder goda karriärmöjligheter i ett företag med en ambitiös tillväxtstrategi. Sex år i rad har vi blivit utsedda till ett av Sveriges ledande karriärföretag.

Vad ska du göra?

Ditt huvudsakliga uppdrag är att ta ett helhetsansvar för att förfina och utveckla vårt arbete inom talangförsörjning och attraktion, både operativt och strategiskt. Genom ett nära och nyfiket ledarskap för dina kollegor i teamet driver och leder du arbetet mot en mer digital, datadriven och proaktiv rekryterings-, search- och Employer Branding funktion.

Beroende på hur mycket tidigare erfarenhet du har av Employer Brand-arbete kommer rollen vara delaktig i eller ansvara för vår Employer Branding funktion. Du är vårt ansikte och röst utåt när det kommer till talangförsörjning. Vi ser fram emot att med din hjälp skapa en ännu mer innovativ och effektiv Talent Acquisition och Talent Managementstrategi. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Ansvara för att vi har en optimal rekryterings- och urvalsprocess med bland annat tester och case som säkerställer vår talangförsörjning och där kandidatupplevelse står i fokus.
Ha ett nära samarbete med rekryteringspartners på hela Sector Alarm Group för att implementera Best Practice i rekryteringsprocesserna
Driva egna rekryteringsprocesser från start till mål, främst ledarrekryteringar och specialister
Leda och coacha rekryteringsteamet
Ansvara för att bygga starka nätverk inom prioriterade kandidatmålgrupper
Säkerställa att teamet når uppsatta KPI:er och mål för rekrytering och employer brand-arbetet
Analysera rekryteringsdata och skapa månatliga rapporter


Vem är du?

Vi tror att du som blir framgångsrik i den här rollen har en HR/personalvetenskaplig utbildning samt har haft insyn i hur man strategiskt arbetar med rekrytering och vill nu ta nästa steg och vara den som driver och ansvarar för dessa frågor fullt ut. Du har mångårig erfarenhet av rekrytering av kvalificerade tjänster. Du har varit teamlead eller haft ett tidigare ledaransvar tillsammans med erfarenhet av att driva och leda projekt. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter att arbeta kreativt med Employer Brand-frågor och skapa processer och mätetal för det. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska samt har lätt för att hantera och lära dig nya system. Du har en god förståelse i hur man arbetar datadrivet och kan plocka ut nödvändiga KPI:er och analysera data för att förstå din verksamhet. Du är certifierad i ett eller flera testverktyg samt van att arbeta i ett eller olika ATS.

Du har förmågan att hantera både strategiska och operativa frågor och du driver ditt arbete framåt tillsammans med andra. Du är en kommunikativ person som har lätt för att bygga relationer och bemöter dina kollegor med energi och en positiv inställning. Din ledarstil är involverande där du också pushar dina medarbetare att ta ett stort eget ansvar. Vi är stolta över vår kultur på Sector Alarm och värnar om att behålla och förstärka den. För att passa in hos oss har du en prestigelös inställning där "leda som man lär" är ledordet i ditt ledarskap.

Vi är ett säljbolag med högt tempo och mycket driv och för att vara framgångsrik med oss tror vi att du är en strukturerad person med ett affärsnära perspektiv som rör dig, och leder andra, med lätthet i en föränderlig miljö.

Vilka är vi?

Sector Alarm är en totalleverantör av trygghet och säkerhet för privata bostäder och mindre företag. Sedan etableringen 1995 har koncernen utvecklats till att idag vara det näst största larmföretaget i Europa med över 600 000 kunder och 3000 anställda. Sector Alarm växer snabbt och har idag verksamhet i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spanien, Frankrike, Italien och Portugal. Vi har som långsiktigt mål att bli det ledande företaget för trygghetslösningar i Europa. Läs mer på vår hemsida.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Louise Grammatikas, louise.grammatikas@wise.se alternativt Sector Alarms HR-Director Sweden och tillika TA-Managerns närmsta chef Oscar Sandberg, oscar.sandberg@sectoralarm.se eller på tel: 46 73 861 94 34 . Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då dessa hanteras löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2022
  • Ansök senast: 29 april 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024