OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi vill uppmärksamma dig på att vi är på semester v. 30 - 33. Återkoppling dessa veckor uteblir därmed men vi hör av oss till dig så fort vi är tillbaka igen. Stort tack för ditt tålamod!
Nu hjälper vi vår kund att hitta deras Talent Acquisition Manager! Vår kund kommer att erbjuda dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med IT, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Då rekryteringen inte är helt officiell ännu skriver vi inte ut bolagsnamnet. I ett första samtal med oss kommer du däremot självklart få reda på vilket bolag du sökt dig till!
Din roll
I rollen som Talent Acquisition Manager kommer du att ha personalansvar för TA-teamet som idag består av fem personer. Du kommer att vara ett viktigt bollplank för ditt team samt vara drivande i att utveckla och effektivisera processer, arbetssätt samt lägga en grund för hur vår kund ska arbeta proaktivt och långsiktigt med rekrytering framåt. Du har dels ett ansvar att leda och utveckla TA-teamet och dels ett operativt ansvar i att stötta och delta i det dagliga arbetet av rekryteringar samt hela rekryteringsprocesser.
Du kommer huvudsakligen arbeta med:
Äga och utveckla bolagets rekryteringsprocess, arbetssätt och strategi.
Leda och utveckla TA-teamet mot gemensamma mål.
Operativt driva egna rekryteringsprocesser
Bidra i arbetet med att utveckla Employer Branding och attraktion, tillsammans med ansvarig HR-specialist och marknadsavdelningen
Vad söker vi hos dig?
Vi tror att du är en person med brinnande personintresse och som har erfarenhet av rekrytering med allt vad det innebär från sourcing till intervjuer. Din styrka är att leda och motivera andra och genom att tillvara teamets samlade förmågor och styrkor arbetar du systematiskt för att nå uppsatta mål. Du är relationsbyggande och har lätt för att skapa samarbete med personer runt om i organisationen. Du arbetar innovativt och söker nya perspektiv och idéer för att stimulera innovation och förändring. Vi ser gärna att du förstår hur IT-branschen fungerar och vet både var och hur du attraherar kompetens inom IT. Du lockas av utmaningar och av att bygga ett framgångsrikt bolag tillsammans med ett gäng drivna kollegor.
För att lyckas i tjänsten som TA-Manager bör du ha följande kunskaper:
Mångårig erfarenhet av hela rekryteringsprocesser. Agerat partner och konsultativt till chefer. Har även arbetat med search, personbedömningar och teståterkopplingar.
Tidigare erfarenhet av att leda ett TA-team.
Erfarenhet av rekrytering av bristkompetenser och specifikt inom IT, på ett eller annat sätt är starkt meriterande.
Har varit med och byggt upp rekryteringsprocesser och ett proaktivt arbetssätt. Har gått igenom förändringsprocesser inom organisationen kring att implementera nytt arbetssätt och allt vad det innebär. Har lärt dig av misstag och framgångar och samarbetet med intressenter och dess olika förväntningar.
Erfarenhet av Employer Branding och Attraktion och intresse av att bidra i vidareutvecklingen av detta.
Nyfiken på att veta mer?
Vi på Wise Professionals hjälper kunden i den här rekryteringsprocessen och du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Parastoo Afsharian (parastoo.afsharian@wise.se) och Martina Kolga (martina.kolga@wise.se).
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi ser fram emot att höra från dig!