OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med vår samarbetspartner - ett framgångsrikt SaaS-bolag i Göteborg, söker vi nu en Talent Acquisition Manager. Rollen lämpar sig bäst för dig som är van vid att driva rekryteringsprocesser från start till slut. På sikt är ambitionen att rollen ska breddas och även innefatta andra HR-relaterade uppgifter, därav är det en fördel om du har arbetat med mer än rekrytering.
Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår partner.
Om vår partner
Vår partner är ett framgångsrikt och väletablerat Saas-bolag i Göteborg. Här får du möjlighet att bli del av en arbetsplats och kultur som präglas av gemenskap, energi och låg personalomsättning. Plattformen som bolaget utvecklar är unik och anpassningsbar utifrån marknadens behov. På så vis har bolaget positionerat sig som en värdeskapande partner gentemot flertalet stora globala varumärken som idag nyttjar plattformen. Idag arbetar drygt 30 personer på bolaget med ambition om att växa med fler kollegor under kommande år.
Kontoret är placerat i centrala Göteborg på en attraktiv adress med närhet till kollektivtrafik.
Om tjänsten
Som Talent Acquisition Manager blir ditt huvudsakliga ansvar initialt att äga attraktions- och rekryteringsfrågan på bolaget. Detta innefattar ett helhetsansvar för att förstå verksamhetens behov samt arbeta såväl strategiskt som operativt med att hitta och tillsätta den kompetens som efterfrågas. Inom överskådlig framtid kommer rollen att breddas till att även innefatta bredare HR-relaterade ansvar och uppgifter - exempelvis i form av hantering av personalhandbok, personalrelaterade policies, arbetsrättsliga frågor, on- och offboarding samt employer branding. I dagsläget finns stora delar av dessa processer redan, där ditt fokus blir att förvalta och vidareutveckla.
Nedan är en sammanställning av de huvudsakliga ansvarsområdena:
Attraktion: Arbeta strategiskt och operativt med att hitta eftertraktad kompetens samt säkerställa att bolaget är representerat i rätt forum.
Rekrytering: Arbeta operativt med rekrytering - från start till slut (varierat mellan bland annat IT, försäljning och projektledning)
HR administration & stöd (på sikt): Förvalta och vidareutveckla bolagets HR-relaterade strukturkapital och processer - exempelvis personalhandbok, policies, on- & offboarding, employer branding, compenensation & benefits etc.
Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område (exempelvis personalvetenskap, beteendevetskap)
Har arbetat självständigt med rekrytering, från start till slut (minst 1 år)
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du har arbetat med en variation av HR-frågor sedan tidigare då ambitionen är att rollen på sikt ska breddas. Likaså är det meriterande om du arbetat specifikt med rekrytering av kandidater inom primärt IT.
Som person förväntas du vara strukturerad och initiativtagande. Då du får en central roll kopplat till bolagets kompetensförsörjning är det av största vikt att du har en förmåga att ta egna initiativ, driva ditt egna arbete samt hitta kreativa vägar/lösningar för att uppnå uppsatta mål. Då ambitionen är att bredda rollen framöver blir det även viktigt med god förmåga till struktur, både för din egen del och för andra omkring dig som tar del av det strukturkapital som du förvaltar och utvecklar. Vidare förväntar vi oss att du är en anpassningsbar och social person med god relationsskapande förmåga. Vi hoppas att du på ett naturligt sätt vill ta plats, lära känna dina kollegor och vara närvarande på kontoret för att på så sätt bidra till kulturen.
Om anställningen
Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår partner. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas.
Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet till flex (7-9 på morgonen, 16-18 på eftermiddagen)
Flexibilitet: Utgångspunkten är att alla arbetar på kontoret, begränsat med möjlighet till arbete hemifrån
Önskat startdatum: Snarast möjligt med hänsyn till uppsägningstid (start enligt överenskommelse)
Placering: Centrala Göteborg
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.