OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet inom ledarskap och vill arbeta i en roll där du får möjlighet att utveckla både processer och medarbetare. Du kommer få arbeta i en omväxlande roll som innefattar såväl operativt som strategiskt arbete med stor möjlighet att påverka och förändra. Låter detta som en spännande utmaning för dig? Sök idag, urval sker löpande!
Om tjänsten
Vi söker nu en innovativ och engagerad Talent Acquisition Manager som kommer leda och vidareutveckla Talent Acquisition-teamet och säkerställa leveransen inom rekrytering för vår relativt nya TA-funktion.
Som person behöver du ha erfarenhet av en liknande roll inom ledarskap och ett stort intresse för att leda och coacha dina kollegor och ta ansvar för ditt teams resultat. Dessutom kommer du ha en viktig roll i att bygga upp teamet samt skapa en dynamisk och positiv arbetsmiljö. Vi tror på att bygga en högpresterande organisation genom att investera i deras viktigaste resurs, sina medarbetare. Vi erbjuder stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Klimatet på TA är en stor ödmjukhet och öppenhet i att dela med sig av sina kunskaper. Du kommer till en början rapportera till HR-chef och därefter CHRO.
Arbetsuppgifter
Som vår Talent Acquisition Manager kommer du vara en nyckelperson i Talent Acquisition teamets fortsatta utveckling. Du kommer med din tidigare erfarenhet förväntas komma in med nya synsätt och arbeta med utveckling av teamets arbetssätt. Du kommer leda och coacha ditt team i att nå era gemensamma mål. Såklart kommer du även behöva utmana ditt team och stötta dem i deras dagliga arbete.
I roll innebär även ett chefsansvar för hela TA-funktionen som idag består av tolv medarbetare fördelat på Talent Acquisition och TA-assistenter med olika erfarenheter och ett gemensamt fokus, det finns även en gruppchef på plats idag. Din roll innefattar fullständigt chefsansvar inkluderas medarbetarsamtal, lönesättning, uppföljning av KPI:er och fullt arbetsmiljöansvar. Vi ser att du har arbetat i en liknande roll tidigare, gärna i ett internationellt företag under några år. Du ska även kunna sätta strategier för rekryteringsfunktionen långsiktigt och kunna driva samt delegera projekt.
Vi är i en tillväxtfas och vi ser gärna att du har arbetat i en liknande organisation med ständiga förändringar.
Tillsammans med team och rekryterande chefer kommer du vara en del av att skapa en förståelse för både rekryteringsbehov här och nu, men även framtida behov. Du kommer samtidigt själv arbeta operativt med rekryteringar vid behov. Genom att bygga ett sammansvetsat team har ni tillsammans möjlighet att med de rekryterande cheferna bli en naturlig partner.
Vi söker dig som:
- Har flera års erfarenhet inom ledarskap med fullständigt personalansvar
- Har arbetat med Kompetensbaserad rekrytering
- Du har erfarenhet inom rekrytering/search gärna inom Tech
- Har en eftergymnasialutbildning inom HR, PA eller motsvarande
- Har god kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
- Är högpresterande och trivs att arbeta i en organisation med ett högt tempo och mot högt ställda mål
- Är organiserad och driver resultat
- Brinner för att bygga ett bra arbetsgivarvarumärke och kandidatupplevelse.
Om anställningen
Lön: Fast lön
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Heltid
Om Sesol AB
Med våra 1000 medarbetare är vi det självklara valet för installation av solcellsanläggningar och elbilsladdare. Vi har all personal in-house och levererar alltid med högsta kundnöjdhet i fokus. Vår kundkrets innefattar allt från den lilla villan till stora solcellsparker. Huvudkontor i Jönköping och servicekontor på 13 andra orter gör att vi är en lokal leverantör där både privat- och företagskunder hittar sina lösningar!
Välkommen in med din ansökan idag!
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef.
OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida.