Talent Acquisition Manager till SJR Stockholm

Talent Acquisition Manager till SJR Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR växer och står inför en spännande framtid och utökar vårt team med en Talent Acquisition Manager! Vi söker nu dig som vill hänga med på vår fortsatta resa och som vill bidra till fantastiska kandidat- och kundupplevelser och matcha rätt kandidater och konsulter med rätt utmaning. Hos oss får du jobba under ett väletablerat varumärke i en variationsrik, flexibel och utvecklande tjänst. En viktig nyckel till att många av våra medarbetare trivs och stannar hos oss över tid är att vi har kul på jobbet, vi hjälper och stöttar varandra såväl i med- som motgång och vi firar gärna våra framgångar tillsammans!

SJR startades 1993 och är ett av Sveriges ledande och mest erfarna konsult-och rekryteringsbolag för tillsättning av chefer och specialistkompetens inom Affärsstödsfunktioner såsom Finance, HR, IT och Supply Chain. Vi är idag 420 medarbetare fördelade på fyra huvudregioner Stockholm, Uppsala, Väst och Syd. Med vår erfarenhet och vårt stora engagemang är vi det självklara valet för kunden som vill stärka sin organisation med de allra främsta specialisterna och cheferna inom sin bransch. Läs mer om oss på (http://www.sjr.se/).


Om tjänsten

I rollen som Talent Acquisition Manager ansvarar du för utveckling av vårt kandidatnätverk där du attraherar, kvalitetssäkrar och presenterar kandidater och konsulter utifrån våra kunders behov. Arbetet är omväxlande och tempot tidvis högt, du agerar konsultativt mot kandidater och kunder och du kommer arbeta med hela kandidatprocessen från kravprofilsmöte med kund, skriva och publicera annons, search och urval av kandidater, intervjuer, upprätta kandidatpresentationer till referenstagning. I rollen kommer du vara delaktig i planering och genomförande av externa och interna kandidatevent.

Du arbetar utifrån tydliga mål i nära samarbete med Talent Acquisition Managers, konsultchefer samt med vår säljorganisation. Givetvis deltar du också löpande i arbetet med att utveckla och effektivisera arbetsmetoder och processer. Du kommer tillhöra Konsultteamet där man har ett nära och tätt samarbete för att tillsammans lyckas och nå resultat.  



Vem är du?

Din roll är viktig då du ansvarar för att sprida SJR:s och våra kunders Employer Brand bl.a. genom att leverera en kandidatupplevelse i världsklass Vi söker dig som har arbetat minst ett par år i en liknande roll och vill fortsätta att utvecklas med oss. Du är högskoleutbildad eller motsvarande med en god förståelse för olika befattningar inom affärsstödsfunktioner t e x ekonomi, IT, inköp eller HR. Du är van att snabbt sätta dig in i olika verksamheter och agera konsultativt mot kandidat och kund. Vidare har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och har goda kunskaper i både svenska och engelska. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att arbeta relationsbyggande i olika verktyg och du behöver ha erfarenhet av kandidatsökning i LinkedIn Recruiter.

Som person är du en naturlig teamspelare och nätverksbyggare med förmåga att skapa och utveckla relationer både irl och digitalt. Du är målinriktad och uthållig samt drivs av att arbeta i en dynamisk och affärsorienterad organisation. Vidare är du strukturerad och organiserad med en förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter och du har en positiv grundsyn. Med ett starkt engagemang för kandidater och kunder sätter du stort värde på att alltid leverera med kvalité!



Varför SJR?

Vi är en organisation som aktivt och ansvarsfullt bidrar till en hållbar utveckling genom våra fyra fokusområden; Ansvarsfulla affärer, Hållbara medarbetare, Klimatsmart verksamhet samt Samarbeten och ideella engagemang. Vårt hållbarhetsarbete är något som genomsyrar hela vår organisation och där du som medarbetare också erbjuds möjlighet att vara aktiv och bidra t e x genom något av våra ideella engagemang.



Ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Stenfeldt på tfn. 076-647 16 33 eller Marie Bergsman på tfn. 070-415 73 01. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Titel: Talent Acquisition Manager

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2022
  • Ansök senast: 6 februari 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


22 november 2024