OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Talent Acquisition Partner hos vår kund som är ett internationellt betalnings- och transaktionsföretag kommer du att tillhöra det svenska Talent-teamet som idag består av 4 stycken kollegor. Du kommer att vara en ambassadör för HR-kulturen och agera första och sista kontaktpunkt för framtida medarbetare. Du rapporterar direkt till Talent Manager som sitter i Amsterdam.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Driva och fullfölja hela rekryteringsprocesser
• Aktivt jobba med search, att attrahera och nätverka med kandidater
• Säkerställa alla processteg och se till att rekryteringarna slutförs enligt korrekt tidsschema
• Säkerställa att alla rekryteringar överensstämmer med policys och landsomfattande lagstiftning
• Främja medvetenhet kring mångfald och tillämpa lagarbete för att generera gemensam framgång
• Samarbeta med avdelningschefer på regelbunden basis och proaktivt identifiera rekryteringsbehov och inköpsstrategier
• Delta i lokala och digitala employer branding-aktiviteter, inklusive jobbmässor och campusevenemang
• Bidra till att Talent Acquisition teamet levererar och uppnår satta mål och KPIer
• Proaktivt stötta team-medlemmar vid behov och upptäcka förbättringsområden och kontinuerligt jobba för ett förbättrat arbetssätt
Vem är du?
• Du har en utbildning inom HR eller annan relevant inriktning
• Du har gedigen erfarenhet av att driva egna rekryteringsprocesser och att arbeta med search, har du tidigare arbetat med IT-rekryterings är det meriterande
• Du har vana av något rekryteringssystem, gärna SuccessFactors RCM
• Du har utmärkt skriv- och kommunikationsförmåga
• Du har goda kunskaper i både svenska och engelska
Vi tror att du är en driven person som på ett målmedvetet och strukturerat sätt tar dig an dina arbetsuppgifter och processer. Du har stor förståelse för organisatoriska frågor och har intresse för IT/tech branschen. Du trivs med stort eget ansvar samtidigt som du är en teamplayer och arbetar bra i grupp.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskad start 1 december och minst 6 månader framåt.
Du kommer antingen att arbeta som anställd konsult hos oss på Poolia eller som underkonsult via eget bolag. Du kommer att tillhöra företagets kontor i centrala Stockholm.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan via annonsen redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson