Talent Acquisition Partner

Talent Acquisition Partner

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Har du en passion för att attrahera de bästa talangerna? Tycker du om att arbeta i team och har en god laganda? Då är detta rollen för dig. Vi letar nu en Talent Acquisition Partner som kommer att jobba tillsammans med det nordiska teamet under ett års tid. Som TA-partner är du ansvarig för att driva hela rekryteringsprocessen över flera affärsenheter och funktioner i Norden: Konsument, Medicintekniska produkter & Läkemedel. Ansök redan idag för störst chans att komma på intervju!

Du kommer i den här rollen kommunicerar med alla nivåer i organisationen. Du har en enastående känsla för kundservice och tycker om att utveckla relationer och påverka andra.

Du arbetar med alla aspekter av rekryteringsprocessen från annonsering till onboarding för alla nivåer av anställningar.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ha hand om hela rekryteringsprocessen från början till slut
• Bygga och upprätthålla relationer med kollegor, rekryteringschefer, HR-partners och kandidater
• Upprätthålla kunskap om verksamheten, marknaden, arbetsrätt och rekryteringskrav samt ständigt bygga kunskap om läkemedels-, medicintekniska produkter och konsumentmarknader
• Ha kravprofilsmöten tillsammans med rekryteringschefer och ibland med tredjepartsförmedlingar
• Lägg upp annonser internt och externt vid behov
• Jobba med att proaktivt attrahera kandidater, t.ex. via LinkedIn, Job Boards, medarbetarhänvisningar, annonsering mm.
• Ge råd och hantera urval för anställningar
• Hantera databastekniken för att säkerställa dataintegritet
• Hantera offertprocessen


Vem är du?
• Minst en kandidatexamen eller motsvarande utbildning/bakgrund (obligatoriskt)
• Erfarenhet av internrekrytering
• Erfarenhet av att ha hand om hela rekryteringsprocessen
• Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserade urvalsmetoder
• Behärskar engelska och minst ett nordiskt språk. Affärsspråksnivå på engelska krävs
• Goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel och PowerPoint). Erfarenhet av att använda IT-system och verktyg för rekryteringshantering är meriterande
Meriterande med erfarenhet från Life Science/Health Tech industrin.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Övrig information: Tjänstens omfattning är heltid och ett konsultuppdrag via Poolia. Uppdraget är på ett år med star omgående med goda chanser till förlängning. Du kommer tillhöra kontoret i Solna.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 7 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024