OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att rekrytera tekniska kompetenser och söker efter din nya utmaning! Då kan det vara just dig vi söker. Till Arcam i Göteborg söker vi nu en Talent Acquisition Partner. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 1 november och sträcker si g till 1 maj 2022 med möjlighet till anställning hos kunden. Sök rollen redan idag då platsen kan komma att fyllas innan sista ansökningsdagen!
Om tjänsten
Du som Talent Acquisition Partner (TAP) kommer att ansvara för rekrytering inom en mängd olika funktioner inom det europeiska luftfartsföretaget, men främst i Sverige. Rollens ansvar kommer att täcka alla områden av talangresan, drivande engagemang och en positiv upplevelse för alla kandidater på alla nivåer, från jobbannonsering till utvärdering och urval till ombordstigning, vilket säkerställer att verksamheten lockar till sig och anställer mångsidiga och kvalitetstalanger i deras företag och regioner. I hela Europa har dom ett team på 14st TAP som du blir en del av.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Leda strategisk/nischrekrytering inom en mängd olika discipliner, inklusive teknik, teknik och tillverkning.
Du kommer att samarbeta med TA -teammedlemmar, individuella anställningschefer, avdelningsledare, HR -motsvarigheter och alla kandidater.
Hantera specialiserade rekryteringsprogram för att ta itu med ovanliga behov och ökningar i anställningsvolym och utveckling av skiffer/pipeline för den europeiska regionen.
Undersöka aktivt nya inköpsideer och metoder för att bygga kreativa inköpsstrategier.
Var en partner mellan företag och TA -team, etablera löpande relationer med anställningsansvariga för att förstå deras affärs- och rekryteringsbehov och fylla sina vakanser i tid.
Samarbeta med HR och interna kunder för att utveckla långsiktiga talangplaner och bygga stödjande talanggemenskaper.
Coacha chefer/intervjuteam i kompetensbaserade bedömningar under intervjun.
Jobba med strategi för att locka en mångfaldig personal till företaget genom att anställa begåvade människor med olika bakgrund, erfarenheter och stilar.
Använda effektiva verktyg för sociala medier i linje med GE: s varumärkesstrategi.
Hantera kandidatupplevelsen effektivt och se till att den är positiv och respektfull.
Vem är du?
För att lyckas i rollen söker vi dig som är driven, social och har förmågan att dokumentera, planera, marknadsföra och genomföra program. Du har en passion för att leverera högkvalitativ kundservice till interna kunder och externa kandidater. Du bygger starka relationer med kandidater, med hjälp av det förtroende som skapats för att ge coachning och mentorskap under hela processen. Du är nyfiken på din arbetsplats och din omgivning. I övrigt ser vi att du har:
Erfarenhet av rekrytering av tekniska profiler.
God kännedom om kandidatmarkanden i Göteborg.
Goda kunskaper i MS Office.
Flytande kunskaper i svenska och engelska.
Har du en eftergymnasial utbildning inom HR/PA ser vi detta som en merit som om du besitter kunskaper i systemet Workday.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.