OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ta dig an möjligheten att utveckla och driva ett bolagsövergripande Centre of Excellence inom Talent Acquisition i en internationell koncern samtidigt som du stöttar vår svenska marknad i rollen som rekryteringsspecialist? Då har vi rollen för dig!
I rollen kommer du att etablera och driva en ny Talent Acquisition-funktion på vårt huvudkontor i Göteborg som ska stötta bolag i fem länder (totalt ca 800 medarbetare) och som bidrar till att vi växer på ett hållbart sätt med nya medarbetare (ca 50% av din tid). Samtidigt får du möjlighet att omsätta det i praktiken genom att ikläda rollen som rekryteringsspecialist på den svenska marknaden (den andra halvan av tiden!).
Du kommer i den bolagsövergripande delen att:
- etablera Talent Acquisition-funktionen genom att utveckla och implementera effektiva arbetssätt med stöd av rätt system
- analysera bolagsövergripande behov inom kompetensförsörjning
- besluta om övergripande kommunikationsinsatser för att öka förmågan att attrahera rätt framtida medarbetare
- accelerera rekryteringsprocessen och säkerställa en positiv kandidatupplevelse
- följa upp och analysera förmågan att attrahera, rekrytera och behålla
- kompetensutveckla rekryterande chefer och kollegor inom området
Du kommer som rekryteringsspecialist på den svenska marknaden att:
- implementera verktyg, system och processer i samarbete med kollegor inom rekrytering
- analysera behov inom kompetensförsörjning
- besluta om lokala kommunikation- och nätverksinsatser för att öka förmågan att attrahera rätt framtida medarbetare
- driva rekryteringsprocesser och samarbeta med rekryterande chefer
- följa upp och analysera förmågan att attrahera, rekrytera och behålla
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare varit delaktig i arbetet med att etablera en liknande funktion i ett internationellt bolag. Du har erfarenhet som in-house rekryterare, gärna inom teknik- och tjänsteområdet, och är väl insatt i vad som krävs för att attrahera specialister. Du är lösningsorienterad med god analytisk förmåga för att kunna prioritera rätt i en snabbrörlig, professionell och ambitiös organisation där medarbetarupplevelsen är central för vår förmåga att växa. Då du kommer att vara ansvarig för processer och system arbetar du strukturerat och har förmågan att balansera behoven här och nu med långsiktiga planer. Arbetet innebär regelbundna internationella kontakter med HR-chefer, rekryterare, och ledare, där din förmåga att skapa förtroendefulla relationer är viktig. I rollen rapporterar du till bolagets HR-chef.
Vilka är vi?
På Semcon Product Information arbetar vi med information och lärande avseende tekniskt komplexa produkter och system. Vi hjälper våra kunder på digitaliseringsresan genom att utveckla användarvänliga lösningar för information och lärande. Som ett affärsområde inom Semcon med ca 800 anställda förbereder vi nu för att bedriva verksamheten som separat bolag. Vi står inför en spännande resa där du kommer vara en viktig pusselbit för att vi ska lyckas med vår framtida kompetensförsörjning!
Kontakt
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Christian Grönwall (HR Manager) på +46 736 82 77 64.
Skicka din ansökan så fort som möjligt eftersom vi behandlar ansökningar fortlöpande. Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Lina Jäderborn
Fredrik Hartman
Karl-Johan Svennenfors