Talent Acquisition Specialist hos Åhléns

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Talent Acquisistion Specialist till Åhléns huvudkontor vid Odenplan. I rollen som Talent Acquisition Specialist har du en viktig roll för hela bolagets tillväxt.

Rollen innebär:

Som Talent Acquisition Specialist har du en central roll i att attrahera och rekrytera nya medarbetare till Åhléns. Vidare coachar, utbildar och stöttar du våra rekryterande chefer inom hela organisationen. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen och har ett tätt samarbete med såväl interna som externa aktörer. I rollen ingår bland annat följande uppgifter:

- Driva hela rekryteringsprocessen
- Proaktivt arbeta med att attrahera rätt kandidater genom olika rekryteringskanaler och nätverk
- Vara superuser i Åhléns rekryteringssystem och referenshanteringssystem
- Supportera verksamhetens rekryterande chefer i kompetensbaserad rekrytering
- Utbilda verksamhetens chefer inom Åhléns rekryteringsprocess
- Löpande urvalsarbete av kandidater, självständigt och tillsammans med rekryterande chefer
- Kontinuerligt utveckla och förbättra rekryteringsprocessen
- Säkerställa en god kandidatupplevelse

Som Talent Acquisition Specialist tillhör du teamet People & Culture som består av People & Culture Partners och Talent Acquisition Specialist.
Vad krävs för att lyckas i rollen som Talent Acquisition Specialist?

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Vi ser gärna att du tar med dig:

- Några års erfarenhet av att arbeta med hela rekryteringsprocessen
- Akademisk utbildning inom relevant område
- God erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med ATS, fördelaktligen inom Jobylon eller Teamtailor.
- Erfarenhet av LinkedIn Recruiter och/eller liknande system då search ingår i rollen
- God systemvana
- Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska.

Meriterande:

-
Det är meriterande om du har arbetat med personlighet- och färdighetstester och är certifierad inom detta.

-
Erfarenhet av digital referenshantering


Vem är du som söker?
Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och duktig på att utveckla och bibehålla relationer på såväl internt som externt. För att lyckas i rollen så tror vi att du har erfarenhet av att ha stöttat och coacher chefer i rekryteringsprocessen. Utöver det ser vi att du är duktig på att jobba konsultativt, proaktivt samt strukturerat. Du motiveras av att bidra till Åhléns framgång och trivs i ett sammanhang där du självständigt får ta stort ansvar men samtidigt samarbeta kring olika ärenden och projekt.

Om rekryteringen

Tjänsten som Talent Acquisition Specialist är en tillsvidaretjänst och du kommer vara placerad på Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2023
  • Ansök senast: 27 januari 2023

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024