OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet inom rekrytering och har ett genuint intresse av att arbeta med människor? Då ska du söka tjänsten som rekryteringsansvarig till vår kund. Här får du möjlighet att bidra med din tidigare erfarenhet och driva rekryteringen framåt. Vår kund är ett relativt nystartat konsultbolag som startades 2019. De är idag 13 anställda där dem flesta är konsulter inom IT. Ambitionen är att växa och bli fler och vi hoppas att du vill vara med på vår kunds resa.
Arbetsuppgifter:
Rollen som Talent Acquisition Specialist är en bred roll med många varierande arbetsuppgifter med fokus på rekrytering av IT-profiler. Du kommer ha huvudansvar för rekryteringen där du kommer attrahera och rekrytera nya kollegor.
Tillsammans med dina kollegor kommer du arbeta i processens alla delar från annons, intervju och referenstagning. Rollen innebär även att vara med och utveckla rekryteringsprocessen och onboarding för nya kollegor.
Utöver dina arbetsuppgifter inom rekrytering kommer du även få arbeta med Employer Branding, vara med och bygga vår kunds TA-team samt få chansen att utvecklas inom de områden som du brinner för.
Vi söker dig som har:
- 1-2 års erfarenhet av rekrytering av IT-profiler.
- Erfarenhet av och brinner för Employee branding.
- Svenska och engelska i tal och skrift.
Vidare söker vi dig som har ett genuint intresse av att arbeta med människor, är nyfiken och inlyssnande. Rollen innebär mycket eget ansvar och vi ser därför att du är framåt, driven och vågar ta för dig.
Information:
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: 100%
Placering: Stockholm
Urval sker löpande så skicka och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mail pga. GDPR.