Talent Acquisition Specialist till bank i Stockholm

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi just nu en TAS,  Talent Acquisition Specialist som kommer att vara uthyrd via Wise Professionals. Uppdraget gäller från september till 31/1 2020, med eventuell möjlighet till ytterligare förlängning efter perioden. Tjänsten är först och främst placerad i Arenastaden men kan också komma att förflyttas till vår kunds kontor vid Kungsträdgården.

Ditt uppdrag

I rollen som TAS tillhör du vår kunds Talens Management Unit. Talent Management Unit ansvarar för all rekrytering samt utveckling och optimering av rekryteringsprocessen samt dess metoder och verktyg. Idag består funktionen av ett flertal medarbetare som tillsammans täcker en mångfald av kompetenser och erfarenheter inom rekrytering och attraktion. Du kommer att rekrytera tjänstemän till vår kunds interna avdelningar men också bistå med hjälp till externa roller. Du kommer ha mycket tätt samarbete med rekryterande chefer. Du kommer att jobba i en bransch som just nu är i förändring och som karaktäriseras av entreprenörskap och stort engagemang. Du kommer till en organisation i ständigt lärande.

Rollen innebär att självständigt genomföra och ansvara för hela rekryteringsprocesser; från kravprofil, annonsering, search, urval, intervjuer, tester och referenstagning till presentation av kandidater. I rollen ingår även att ge råd till rekryterande chefer kring rekryteringsprocessen, verktyg och kanaler samt ett proaktivt arbete med relevanta kandidater. För att klara utmaningarna behöver du vara driven och lösnings- och resultatorienterad.

Exempel på dina arbetsuppgifter är:

Stöttning till chefer kring behovsanalys och kravprofilDriva hela rekryteringsprocesser från start till målArbeta med attraktion och säkerställa en god kandidatupplevelseBygga och vårda kandidatnätverkCertificering i MPA och ACE och kunskap i EasyCruit är en stor merit.

Din profil

Vi söker dig som tidigare arbetat som rekryterare i några år och självständigt drivit processer internt eller som konsult. Du tycker om att projektleda ditt eget arbete och har en god social förmåga. Du kommer att tillhöra en stor organisation och för att trivas behöver du tycka om en föränderlig miljö.

Du är flexibel, lyhörd och har ett strukturerat arbetssätt. Din förmåga att analysera, lyfta fram relevant information och att hantera många processer parallellt ser vi som viktiga i rollen. Som person är du förtroendeingivande och relationsbyggande samt att du har stor ansvarskänsla och integritet. Du är kommunikativ på svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Du har god administrativ vana. Intervjuer kommer att hållas hos kunden efter 13/8.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har några frågor. Vi som arbetar med konsultuppdragen är Barbara Lidholt under vecka 31, barbara.lidholt@wise.se och sedan Jakob Törnell: jakob.tornell@wise.se.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast plus rörlig lön
  • Heltid Tillfälligt
  • Publicerat: 30 juli 2019

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


2 oktober 2024

Personal-koordinator

Personal-koordinator

2 oktober 2024