Talent Acquisition Specialist till Saab

Talent Acquisition Specialist till Saab

Arbetsbeskrivning

Tycker du att rekrytering behöver utvecklas bortom de traditionella arbetsmetoderna? Tycker du om affärspartnerskapet i rekrytering och har färdigheterna att leda, påverka och driva en proaktiv rekryteringsprocess? Då är detta rollen för dig!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Du kommer att tillhöra ett team med 40 dedikerade medlemmar som är belägna på olika platser i Sverige. Du kommer att utgå från kontoret i Linköping. Det är viktigt att alla teammedlemmar upprätthåller en god balans mellan arbete och privatliv samt värdesätter personliga skillnader. Saab är en blandad grupp individer och en del av vår styrka ligger i denna mångfald. Du kommer att ha frihet och ansvar att planera ditt eget arbete så länge du bidrar enligt målen och förväntningarna på rollen. Du kan förvänta dig en utmanande framtid, ständigt lärande och mycket roligheter.

Dina arbetsuppgifter
Saab Career Center har skapat en ny grupp vars mål är att nå, attrahera och rekrytera passiva kandidater och bygga långsiktiga relationer. Genom att rikta sig till talanger från olika yrkesgrupper, omvandla rekryteringsprocessen, arbetar teamet proaktivt för att attrahera och rekrytera Saabs mest kritiska kompetenser. I nära samarbete med rekryteringschefer, arbetsgivarvarumärke och verksamheten, arbetar Talent Acquisition-teamet metodiskt för att öka medvetenheten om Saab bland målgrupperna och öka antalet anställda kandidater.

Du kommer att ha ansvaret för en pågående jakt på att locka till sig de bästa personerna inom teknikbranschen, upprätthålla ett starkt arbetsgivarvarumärke och säkerställa goda relationer med både kandidater och interna intressenter. Du bör ha en skarp blick för talangfulla människor och en stor passion för att leverera.

Ansvarsområden:
• Planera, övervaka och genomföra rekryteringsprocesser tillsammans med rekryteringschefer för att locka till sig Saabs mest kritiska kompetenser.
• Identifiera kvalificerade kandidater via sökning, engagera och presentera för rekryteringschefer.
• Se till att Saab levererar en professionell och kvalitativ rekryteringsprocess och alltid ger en toppen kandidatupplevelse.
• Stödja och leda chefer för att möta deras rekryteringsbehov och agera som en betrodd rådgivare.
• Arbeta proaktivt när du skapar och underhåller kandidatnätverket.

Din profil
För att vara framgångsrik i den här rollen behöver du ha en examen i HR eller liknande och föredrar ett par års erfarenhet från rekryteringsarbete i en konkurrenskraftig marknad. Du har erfarenhet av att arbeta nära anställningschefer och skapa framgångsrika samarbeten. Eftersom du kommer att vara en företagsrepresentant för Saab kommer dina kommunikationsfärdigheter att vara av yttersta vikt, liksom din förmåga att bygga relationer.

Vi tror att du är strukturerad i ditt arbetssätt och att du är flexibel och uthållig. Du bör också ha utmärkt administrativ förmåga eftersom detta är en stor del av din roll. Du måste vara en självgående person, ha förmågan att ta initiativ och säkerställa struktur i ditt eget arbete. Du samarbetar väl med andra, du gillar att dela din kunskap och erfarenheter. Du stöder dina kollegor i deras dagliga arbete. Det är en fördel om du har erfarenhet från LinkedIn Recruiter och/eller HR-systemet Workday.

Ansökningsförfarande
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Skill men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund Saab. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Erik Öquist (erik.oquist@skill.se). Vi arbetar med löpande rekrytering, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Uppdraget är initialt på 6 månader med chans till förlängning.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 6 mars 2023

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024