Talent Acquisition Specialist till serviceföretag

Talent Acquisition Specialist till serviceföretag

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en engagerad Talent Acquisition Specialist. Här får du möjlighet att arbeta i en viktig roll där dina dagliga insatser gör skillnad. Vi söker dig som delar passion för rekrytering och som vill utveckla din karriär. Om detta är något för dig, in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
På vår kunds kontor i Solna, kommer du att uppleva en varm och prestigelös arbetsmiljö. De har en entreprenörsanda och ett starkt fokus på samarbete och utveckling, vilket genomsyrar deras grundläggande värderingar som inkluderar laganda, serviceanda och utveckling. De erbjuder en hybridlösning som ger dig möjlighet att variera mellan arbete på kontoret några dagar i veckan och distansarbete, beroende på vad som passar dig för att utföra ditt arbete på bästa sätt.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara att rekrytera främst arbetsledare, gruppchefer och liknande befattningar runtom i landet. Du kommer att arbeta mycket med att anpassa och förbättra jobbannonser. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera att delta i intervjuer, hantera slutkandidater genom hela processen och säkerställa att rekryteringsprocessen följer högsta standard. Du kommer också att bistå med administrativt stöd inom rekrytering. Detta är en visstidsanställning på cirka 5 månader med möjlighet till varierande och spännande arbetsuppgifter inom Talent Acquisition.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Supportera rekryterande chefer i deras rekryteringsarbete från början till slut.
* Hantera rekryteringar av chefer runtom i hela landet.
* Säkerställa en god kandidatupplevelse i rekryteringsprocessen.
* Administration i deras rekryteringssystem ReachMee.
* Vara involverad i projekt som berör området Talent Acquisition, t.ex. talangprogram och arbete med Employer Branding etc.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad högskole- eller yrkesförberedande utbildning alternativt arbetslivserfarenhet med god förståelse för hela rekryteringsprocessen.
- Har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Har obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift.
- Har tillräckliga kunskaper inom HR för att kunna producera korrekta och tydliga texter.

För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken och snabb att anpassa sig till nya arbetsuppgifter samt affärsmässig och driven.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2023
  • Ansök senast: 8 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


13 september 2024

HR-strateg inom arbetsrätt

HR-strateg inom arbetsrätt

13 september 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

13 september 2024