OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swecon är marknadsledare inom försäljning och service av anläggningsmaskiner i Sverige och har under de senaste åren varit inne i en expansiv utvecklingsfas. Den viktigaste del för att kunna fortsätta bygga företagets framgång är att vi har kompetenta, engagerade och motiverade medarbetet på rätt plats. Swecon har därför inrättat en helt ny tjänst som Talent Acquisition Specialist/Rekryterare för att stärka och fortsätta utveckla våra processer och strategier kring rekrytering, employer branding, talent management. I denna roll blir du en viktig nyckelspelare för att leda utveckling inom kompetensförsörjning och dina huvuduppgifter kommer vara rekrytering och att attrahera talanger men också att:
-
Utveckla vår rekryteringsstrategi och processer.
-
Hantera rekryteringsprocessens hela livscykel.
-
Kompetensförsörjning.
-
Employer branding.
-
Omvärldsbevakning i rekryteringsfrågor.
Du kommer rapportera till vår HR chef som ansvarar för HR, KMA samt intern kommunikation. Alla i teamet har definierade ansvarsområden men vi hjälper och avlastar varandra vid behov. Då alla i teamet har olika erfarenheter och kunskaper har du alltid en uppbackning i HR frågor.
Du har passion för vad du gör och ett inre driv - det värdesätter vi mest!
Utöver det är våra krav för tjänsten följande:
- Akademisk examen inom personalvetenskap, HR, eller motsvarande.
- Svenska och engelska, flytande i tal och skrift.
- Tidigare erfarenhet av rekrytering från ax till limpa av kollektivanställda och tjänstemän
- Erfarenhet av search via LinkedIn recruiter
- B-körkort
Meriterande är:
- Certifiering och tidigare användning av färdighetstester och/eller personlighetstester är en fördel
- Erfarenhet från bemanningsbranschen
Som person är du serviceinriktad och bekvämt med att lära dig nya tekniker och verktyg samt använda tekniken för identifiering av attraktiva kandidater. Du har en proaktiv inställning med syn och förståelse för helheter och du kan snabbt sätta dig in i affärsbehoven och förstå verksamheten i grunden. Du är social och har lätt att knyta kontakter på alla nivåer i organisationer.
Vi lägger stor vikt vid personlig egenskaper och lämplighet. Du kommer att vara placerad vid vårt huvudkontor i Eskilstuna och tjänsteresor till våra anläggningar runt om i landet förekommer vid behov. Tjänsten inleds med en 6 månaders provanställning.
För ytterligare information kontakta:
Paula Hernandez, HR chef, 010-556 10 55
Monica Strömberg, fackligt ombud Unionen, 010-556 34 66
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland.
Med drygt 600 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak.
Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,1 miljarder kr (2020).