OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av IT-rekrytering och vill fortsätta utvecklas inom Talent Acquisition och i rollen som Rekryterare? Är du en person som trivs med att arbeta i en omväxlande roll med mycket eget ansvar? Är du en vinnarskalle som motiveras av att hjälpa andra och arbeta mot mål och nå resultat? Då kan tjänsten i vårt rekryteringsteam vara något för dig. Hos oss kommer du få arbeta med samtliga delar av rekryteringsprocessen tillsammans med ett härligt gäng med mycket humör och glädje.
För att trivas hos oss är du prestationsinriktad, noggrann och engagerad! Du uppskattar en snabbrörlig och affärsinriktad företagskultur och tycker om att överträffa förväntningarna hos dem som du kommer i kontakt med. Det är viktigt att du har viljan och drivet att lära dig. Du har en fallenhet för kreativt skrivande samt ett bra sinne för struktur. Det är även av stor vikt att du har god människokännedom och ett intresse för att träffa nya människor. Det är viktigt att du är en god teamspelare, du blir en viktig del av teamet som tillsammans förser våra kunder med IT-konsulter. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetsuppgifter
Som rekryterare på Centric ansvarar du för dina egna rekryteringsprocesser. Du arbetar utefter kravprofil från kund och skapar egna projekt. Du searchar lämpliga kandidater via olika nätverk och sociala medier där du också kontaktar potentiella kandidater och berättar mer om våra konsultuppdrag. Du skapar kravprofiler och skapar jobbannonser utefter dessa och driver rekryteringsprocessen framåt. Som Rekryterare genomför du även urval, intervjuer, skapar konsultprofiler och genomför referenstagning. Arbetet genomförs självständigt i samarbete med dina kollegor.
Du kommer också medverka och vara Centrics ansikte utåt på rekryteringsaktiviteter vid mässor och skolor. I rollen finns också många möjligheter att axla mer ansvar för andra affärsområden som faller inom ramarna för Talent Acquisition.
Din profil och kvalifikationen
Skallkrav
- Du har högskole- eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom ekonomi, HR, IT eller liknande
- Du har god datavana och har arbetat i olika system
- Du har god förmåga att kommunicera i svenska och engelska, tal och skriftMeriterande
- B-körkort
- Tidigare erfarenhet av IT-rekrytering från konsult/bemanningsbranschen
- Arbetat med Linkedin Recruiter
Vad vi erbjuder
Du kommer bli en del av ett engagerat och drivande team rekryterare som sitter i Stockholm. Du kommer även ha grymma rekryteringskollegor i Linköping, Örebro, Göteborg, Malmö och Norge. Din arbetsplats kommer vara i våra fina lokaler i centrala Sundbyberg med närhet till trevliga restauranger, kaféer och bra kommunikationer med både pendeltåg, tvärbana och tunnelbana.
Vi tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen till att få en bra start hos oss.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emma Idman på tfn: 0734-159352 eller emma.idman@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229