Talent Acquisition till Centric

Talent Acquisition till Centric

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av IT-rekrytering och vill fortsätta utvecklas inom Talent Acquisition och i rollen som rekryterare? Är du en person som trivs med att arbeta i en omväxlande roll med mycket eget ansvar? Är du en vinnarskalle som motiveras av att hjälpa andra och arbeta mot mål och nå resultat? Då kan tjänsten i vårt rekryteringsteam vara något för dig. Hos oss kommer du få arbeta med samtliga delar av rekryteringsprocessen tillsammans med ett härligt gäng med mycket humor och glädje.

Arbetsuppgifter
Som rekryterare på Centric ansvarar du för dina egna rekryteringsprocesser. Du searchar lämpliga kandidater via olika nätverk och sociala medier där du också kontaktar potentiella kandidater och berättar om våra konsultuppdrag. Du skapar kravprofiler och jobbannonser utefter dessa och driver därefter rekryteringsprocessen framåt. Som Rekryterare genomför du även urval, intervjuer, skapar konsultprofiler och genomför referenstagning. Arbetet genomförs ofta självständigt, men även i samarbete med dina kollegor.

Du kommer att vara Centrics ansikte utåt på olika typer av rekryteringsaktiviteter såsom mässor och besök i skolor m.m.

Över tid ger rollen även möjlighet att axla mer ansvar för andra arbetsuppgifter som faller inom ramarna för Talent Acquisition.

Din profil och kvalifikationen
För att trivas hos oss är du prestationsinriktad, noggrann och engagerad. Du uppskattar en snabbrörlig och affärsinriktad företagskultur och tycker om att överträffa förväntningarna hos dem som du kommer i kontakt med. Det är viktigt att du har viljan och drivet att lära dig samt en hög grad av entreprenöriellt tänkande. Du har en fallenhet för kreativt skrivande samt ett bra sinne för struktur. Det är även av stor vikt att du har god människokännedom och ett intresse av att träffa nya människor. Det är viktigt att du är en god teamspelare då du blir en viktig del av teamet som förser våra kunder med IT-konsulter.

Krav
- Du har högskole- eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom ekonomi, HR, IT eller liknande
- Du har god datorvana och har arbetat i olika system
- Du har god förmåga att kommunicera i svenska och engelska, tal och skrift
- Du har tidigare erfarenhet av IT-rekrytering från konsult-/bemanningsbranschen
- Du har arbetat med LinkedIn Recruiter
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Du kommer bli en del av ett engagerat och drivande team i våra fina lokaler i centrala Malmö med närhet till trevliga restauranger, kaféer och bra kommunikationsmöjligheter. Du kommer även ha grymma rekryteringskollegor i Linköping, Örebro, Göteborg, Stockholm och Norge.

Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling och tillämpar flexibel arbetstid och arbetsplats samt har en genomtänkt onboardingprocess för att du ska få den bästa förutsättningen till att få en bra start hos oss.

Låter detta intressant? Urvalet sker löpande så registrera din ansökan till oss på Centric redan idag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Henrik Lells på tfn: 0734-159365 eller henrik.lells@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 1 mars 2023
  • Ansök senast: 1 juni 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024