OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ska nu rekrytera in en ny roll till oss på Sergel Kredittjänster som Talent Acquisition och söker dig som verkligen brinner för rekrytering och HR-frågor!
I rollen som Talent Acquisition kommer du att driva och ta ett tydligt ägandeskap av rekryteringsområdet för Sergel i Sverige. Du kommer vara en viktig stöttepelare för alla våra ledare i organisationen där du ges möjlighet att ta ett stort eget ansvar, få utrymme för driva egna initiativ och förbättringsförslag inom ditt område.
Intresserad? Sök nu! Vi träffar kandidater löpande.
Om rollen
Som Talent Acquisition Specialist kommer du att arbeta med hela rekryteringsprocessen från ax till limpa. Stor del av dina rekryteringsprocesser kommer innebära search och headhunting på sociala medier, framför allt på LinkedIn. Det är därför av stor vikt att du har erfarenhet av det i dina tidigare rekryteringsprocesser och är trygg med det arbetssättet för att nå fram till intressanta kandidater.
Du kommer att kliva in som Sergels interna rekryteringsspecialist och se till att uppsatt rekryteringsprocess efterföljs samt bibehålla vår professionalism och fördomsfria förhållningssätt. I rollen ska du även aktivt arbeta för att förmedla en positiv kandidatupplevelse genom hela rekryteringsprocessen. Rollen kommer även innehålla en del administration runt rekryteringsprocesserna men också stötta löpande i HR administration tillsammans med dina kollegor.
I den här rollen kommer du att rapportera direkt till Head of People & Culture, resterande HR team består av två People Business Partners.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Kravprofil, annonsering och urvalsarbete
Searcha & headhunting på sociala medier
Telefonintervjuer och kompetensbaserade intervjuer
Administrera och genomföra arbetspsykologiska tester i samband med rekrytering
Rekryteringsadministration, kandidatåterkoppling, referenstagning, bakgrundskontroll
Administrera och uppdatera i våra HR system
Löpande HR administration kring löneberedning
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen så söker vi dig som har en stark drivkraft för ditt arbete, förmedlar en bra energi och är en relationsbyggare ut i fingerspetsarna. Du är duktig på att prioritera mellan arbetsuppgifter och slutföra dina åtaganden hela vägen in i mål. Vidare söker vi dig som är mycket strukturerad, planerad samt har lätt för att lära och sätta sig in i nya system.
Du kommer att ta ett helhetsansvar inom ditt område vilket kräver att du är självständig, initiativtagande och drivande i ditt arbete. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta på alla nivåer inom organisationen och är stark i din kommunikativa förmåga. Med ett stort fokus på relationsbyggande, planering och effektivitet ser vi att du tar dig an rollen på ett professionellt och ansvarsfullt sätt.
Kvalifikationer
Minst 1–2 års erfarenhet av rekrytering av blandade tjänster
Erfarenhet av att arbeta med search och headhunting på sociala medier i tidigare rekryteringsprocesser
God vana av att arbeta i HR/rekryteringssystem
Universitet/högskolexamen inom HR eller motsvarande erfarenhet som bedöms som likvärdigt
Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
Meriterande
Certifierad i något testverktyg som används inom rekrytering
Grundläggande kunskaper inom arbetsrätt och HR arbete
Övrigt
Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Startdatum enligt överenskommelse
Känner du igen dig? Ansök nu! Vi träffar kandidater löpande.
Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med Head of People & Culture Charlotte Drakeklint, charlotte.drakeklint@sergel.com.
Vi ser fram emot att höra från dig!