Talent Manager Altran

Arbetsbeskrivning

Innovation är vår ledstjärna och det är därför vi kallar oss ”Innovation Makers”.

Som världsledande inom innovation och R&D utvecklar Altran tillsammans med sina kunder framtidens produkter och tjänster. Under mer än 30 år har Altran levererat lösningar till ledande företag och organisationer inom sektorer som rymd, fordon, energi, järnväg, finans, hälsovård och telekom.

Genom att omfatta alla faser av produkt- och tjänsteutveckling, från strategisk planering till slutprodukt, har Altran en ledande position inom fem lösningsområden: Intelligent Systems, Innovative Product Development, Lifecycle Experience, Mechanical Engineering och Information Systems.

I Skandinavien är Altran representerat i Borlänge, Göteborg, Karlstad, Linköping, Malmö, Stockholm och Oslo med över 500 medarbetare.
Internationellt har Altran 30 000 medarbetare i 23 länder. www.altran.se



Altrans viktigaste resurs är personalen och de stärker nu sin organisation med en Talent Manager. I nära samarbete med chefer och kollegor inom Altran är du ansvarig för Talent Management processen, från första kontakt till anställan.

Du kommer att ansvara för ett search team på 3-5 personer i Sverige och tillse att de har rätt förutsättningar för att serva cheferna i organisationen på bästa sätt för att hitta de bästa kandidaterna. Altran har ett utmanande mål ”Ignition 2020” där din roll är central för att Altran skall lyckas.

Info http://karriar.pspartner.se/altran/

Huvudarbetsuppgifter

• Personalansvar för searchteamet.
• Ansvar för Altrans rekryterings effektivitet; dvs ha full kontroll på de interna behoven, allokera och koordinera resurser samt tillse att Altran hela tiden har en effektiv rekryterings- och anställningsprocess.
• Strategi och planering;tillse att teamet ligger ett steg före vad gäller internt behov och har en sund och effektiv arbetsplanering.
• Talent Management/Employer branding; arbeta löpande med Altrans employer branding process.
• Kontinuerlig uppföljning och kvalitetssäkring av talent management processen.
• Du rapporterar till HR chef.


Vi söker dig som har:

• Teknik/IT eller ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande.
• Tidigare erfarenhet från Talent accquisition.
• Säljerfarenhet/kundsupport.
• Erfarenhet från konsultbranschen.


Vem är du?

Som person har du lätt för att kommunicera på olika nivåer, dina projektledaregenskaper är välutvecklade och du hanterar både personal, kandidater och kunder på ett utmärkt sätt. Du är van att arbeta proaktivt för att nå dina mål. I grunden är du affärsorienterad och ser alltid till kundens bästa. På Altran hjälps de åt där det behövs, du får därför inte vara rädd för att dela med dig av kunskap eller ge stöttning.  Du är aktiv och orädd, men noggrann i ditt arbete och tar ansvar för dina aktiviteter. Du vill jobba i ett internationellt företag och kan dra nytta av interna och externa nätverk. Du gillar en utmaning och älskar en seger.

Ansökan

Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. Är du intresserad? Klicka med ditt CV eller linkedinprofil på www.pspartner.se. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval, så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson 076-171 76 45.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sjöberg

Lena Wadenby

Anna Petersson

Gabriella Christiansen

Mats Törn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSPartner
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 13 januari 2017

Besöksadress

FABRIKSGATAN 7
None

Postadress

Fabriksgatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024