OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du personen man vänder sig till när man vill veta det senaste kring Talent Acquisition? Vill du arbeta i en organisation som värdesätter ditt driv och din professionalism och där du får möjlighet att självständigt driva Talent-frågorna? Då ser vi gärna att du läser vidare…
Som Talent Partner ansvar du för stora delar av medarbetarresan så som Employer Branding, rekrytering, successionsplanering, onboarding och exit-processen. Du ansvarar även för våra initiativ i form av Traineeprogram, Internship och övriga studentkontakter. Du kommer att leda olika TA-relaterade initiativ.
Ett urval av dina kommande arbetsuppgifter…
• Stödja verksamheten inom ansvarsområden så som talangförsörjning, successions- och karriärplanering, rekrytering och ledarförsörjning-/utveckling och organisationsutveckling
• Employer branding
• Utveckla rekryteringsstrategier genom att använda exv. olika sourcingtekniker, sociala medier och övriga källor.
• Helhetsansvar för bankens trainee och internship-program
• Ansvara för bankens onboardingsprocess samt intern onboarding
• Leda och driva diverse TA-relaterade initiativ
• Utbilda bankens chefer i rekrytering
• Omvärldsbevakning och analys av framtida behov, trender på området.
Vem du är…
Vi söker dig som har relevant högskole-/universitetsutbildning samt 4-5 års erfarenhet från Talent Acquisition. Vi ser att du tidigare drivit olika initiativ i programformat så som Traineeprogram, Internship och Talangprogram. Meriterande om du varit med och skapat dessa. Du har erfarenhet och ett stort intresse inom Employer branding och anser att en bra onboardingprocess är av yttersta vikt.
Meriterande om du har erfarenhet av bank/finansbranschen och är insatt i gällande regelkrav som gäller.
Du är van att använda svenska som arbetsspråk och uttrycker dig väl både i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Som person är du målinriktad och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Rollen innebär många kontaktytor därför är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga, samarbetsförmåga och flexibilitet. I övrigt för att lyckas i rollen ser vi det som viktigt att du är nyfiken och alltid vill pröva nya vägar för att attrahera framtidens talanger.
Du trivs i en händelserik miljö och har inga problem att parera flera frågeställningar samtidigt och du är självklart lösningsorienterad.
Vad Marginalen Bank erbjuder dig…
Hos oss blir du en del av en prestigelös organisation där du får vara med och påverka processer och rutiner. Vi arbetar agilt och vågar fatta så många beslut som möjligt så nära en själv och ens team som möjligt. Vi är innovativa, arbetar proaktivt och driver igenom fattade beslut med en handlingskraft.
Vårt huvudkontor, mitt i centrala Stockholm, huserar i byggnaden Grönlandet - ett arkitektoniskt mästerverk signerat Sigurd Lewerentz från 1932. Vi har en egen restaurang med egen kock som lagar ekologisk mat vilket är en extra lyx i vår vardag! Här får du arbeta med medarbetare som känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder också utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare. Volontärdag, tjänstepension, friskvårdsbidrag och hälsoförsäkring är bara några av våra förmåner - Välkommen att läsa mer om vår kultur och våra förmåner på vår hemsida.
Låter detta som något för dig, tveka då inte att kontakta oss! Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på mail, patricia.widell@marginalen.se. Vi går igenom ansökningar löpande så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 26 september 2022.