OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du expert på vardagsflyt? Söker du ett varierande arbete där du kan göra skillnad i människors liv? Skulle du beskriva dig som lugn med ett stort tålamod? Då kan du vara vår nästa personliga assistent!
Hur kan en arbetsdag hos oss se ut? Ta en fika på IKEA, stötta kunden i daglig verksamhet, utveckla din alternativa kommunikationsförmåga.
Det är kundens individuella behov som styr arbetsdagen och hos vår kund får du detta och mycket mer!
Vår kund är en kvinna på 30 år och som behöver hjälp med det mesta för att få sin vardag att fungera.
Hon bor i egen lägenhet i Falun och vill tillsammans med sina assistenter hitta på aktiviteter för att förgylla hennes liv samt hjälpa kunden med allt som uppstår i hennes vardag.
Vem är du?
För att trivas som personlig assistent är det viktigt att det finns bra personkemi mellan assistenten och kunden. Du som assistent är glad och har nära till skratt, du kommer bli kollega till ett härligt gäng som har jobbat länge hos kunden. De som jobbar är flexibla och hoppas att du är likasinnad, de ställer upp för varandra för att vi alla ska trivas.
Vi söker dig som är bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang, som är van vid att ta ett stort ansvar och anpassar dig efter nya situationer.
Det är inget krav på tidigare erfarenhet som personlig assistent, men har du erfarenhet inom vård eller assistans är det meriterande. Även erfarenhet av autism eller lågaffektivt bemötande är ett stort plus!
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänstgöringsgrad enligt överenskommelse och önskemål. Arbetstiderna är förlagda mellan kl 08:00 till 21:00, alla dagar i veckan med möjlighet till långa pass eller delade pass. Dubbel assistans all vaken tid.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult