Tax advisor, Expatriate Payroll till Aspia

Tax advisor, Expatriate Payroll till Aspia

Arbetsbeskrivning

Aspias avdelning för Expatriate Payroll - Internationell Payroll är i en fortsatt expansionsfas och vi söker nu vår nästa kollega som tillsammans med oss vill fortsätta vår tillväxtresa!

Vår verksamhet inom Expatriate payroll

Vi är idag 14 medarbetare inom Expatriate Payroll som med varierad bakgrund inom skatterätt och lönehantering erbjuder våra kunder hjälp med hantering av deras utlandsanställda. Utifrån ett lön- och skattsperspektiv erbjuder vi rådgivning kring den anställdes och företagets skatt och rapporteringsskyldigheter i Sverige och vi hjälper våra kunder med allt ifrån registrering som arbetsgivare, löpande lönehantering, ansökningar och bedömningar (ex SINK, Expertskatt, Jämkningar) beräkning av skatter och sociala avgifter till inkomstdeklarationer och avregistrering som arbetsgivare.

Då vi är mitt i vår tillväxtresa kommer du tillsammans med resten av teamet ha stora möjligheter att vara med och påverka både gruppens och din egen resa!

Vem är du?

Till rollen som Tax Advisor inom Expatriate Payroll söker vi dig som har:

- Relevant utbildning inom skatterätt eller likande
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med skatterätt, gärna internationell payroll, individbeskattning eller inkomstdeklarationer
- Erfarenhet av att tolka lagar och avtal
- God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift

Har du tidigare erfarenhet som konsult och/eller kunskap inom specifikt Internationell payroll ser vi det som ett stort plus. Meriterande är även om du har god vana av Excel, men det är inte ett krav.

I Aspias rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du är initiativtagande, kommunikativ och lösningsorienterad. Vidare tror vi att du växer och drivs av ansvar och att du har en vilja att fortsätta utvecklas. Att bygga kundrelationer är viktigt för dig och du trivs med hela löneaffären. Viktigt är också att du är en prestigelös lagspelare då vi är ett team som jobbar tillsammans.

Du erbjuds

Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om balansen mellan privatliv och arbete. Hos oss får du ett arbete med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!

Vilka är vi?

Aspia är Sveriges ledande affärspartner inom redovisning, lön och affärsrelaterad rådgivning med 1 200 medarbetare på drygt 55 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Vi tror på framgång och mest på att företagare ska få ägna sig åt det dom är bäst på. Så hjälper vi till med resten. Mer information om oss finns på www.aspia.se.

Praktiskt om tjänsten

Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort: Något av våra kontor runt om i landet.
Ansökan

Låter det som en tjänst för dig? Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Du ansöker enkelt med CV och genom att besvara ett par urvalsfrågor direkt i vårt rekryteringsverktyg via länken Ansök nu.

Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om du har frågor om tjänsten eller kanske undrar lite mer specifikt vad det är vi egentligen gör inom Expatriate Payroll? Tveka inte att kontakta Expatriate Payroll Leader Christine Johansson: 010- 2524715, christine.x.johansson@aspia.se.

Har du några frågor om rekryteringsprocessen i övrigt är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Malin Rosenqvist Willner: malin.rosenqvist.willner@aspia.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1200 medarbetare på drygt 55 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aspia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

TORSGATAN 21
None

Postadress

TORSGATAN 21
Stockholm, 11397

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024

22 november 2024