OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Är du nyfiken på världen - länder som Kina, USA och Frankrike? Då är Ålö i Umeå rätt plats för dig. Här får du ett globalt arbetsfält med dagliga internationella kontakter. Tillsammans med våra kunder och samarbetspartners driver vi spännande utvecklingsprojekt på ett flertal kontinenter. Ålö är den världsledande utvecklaren och tillverkaren av frontlastare och tillhörande redskap. Vi omsätter ca 1,8 miljarder SEK och har en stark historia ända från 1949. Utöver huvudkontor i Umeå finns vi representerade i ett 40-tal länder. För mer information gå in på www.alo.se.
Vill du arbeta på ett internationellt, världsledande och spännande företag med huvudkontor i Umeå? Vi söker nu en Tax Controller till Ålös ekonomiavdelning på Campus X, med fin utsikt över Umeälven.
Dina arbetsuppgifter
Som Tax Controller i Ålö-koncernen kommer du att vara ansvarig för samtliga skattefrågor som rör de svenska koncernbolagen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att upprätta skattedeklarationer (månad, kvartal, år) för samtliga länder i vilka Ålö är skattesubjekt. Du kommer att sköta om rapportering av intrastat samt moms vid EU-handel. Det är din uppgift att underhålla och uppdatera koncernens dokumentation och avtal avseende internationella transaktioner mellan företag i intressegemenskap. Din roll är även att underhålla och uppdatera koncernens internprislistor i Movex.
Du kommer också, som en del av Koncernstab Ekonomi, att delta i budget-, prognos- och bokslutsarbete. En viktig del av arbetet är att göra analyser och att leverera rapporter. Du är därtill primär kontakt i relationen med vår huvudbank och underhåller de system som används inom cash management.
Din profil
Vi tror att du är civilekonom med inriktning mot redovisning/finansiering och har dokumenterad erfarenhet av liknande arbete inom skatteområdet. Du har tidigare även arbetat med bokslut och rapportering. Arbetet kräver att du har mycket goda datakunskaper, främst i Excel. Har du erfarenhet av affärssystemet Movex är det meriterande. Då företaget verkar globalt är det viktigt att du är duktig på både svenska och engelska i tal och skrift. Kunskap i tyska och/eller franska är ett stort plus.
Som person är det viktigt att du har en god planerings- och prioriteringsförmåga. Arbetet kräver att du är noggrann utan att förlora helhetsperspektivet. Hos oss värdesätter vi ambition och driv, och vi tror att du gillar att det händer mycket. Din dag blir aldrig långtråkig hos oss.
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Wiklund, på tfn: 0733-51 27 11.
Ansök med CV och personligt brev via www.clockworkpersonal.se. Vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen, men ansök senast den 9 augusti.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund
Johan Alm
Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm
Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman