OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TDC Sverige är en operatör och systemintegratör.TDC erbjuder helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till tydlig affärsnytta.TDC är en nordisk leverantör med eget nordiskt nät, men samtidigt med lokal närvaro.I Sverige är de representerade över hela landet med cirka 800 anställda.TDC Sverige AB är ett helägt dotterbolag till TDC A/S - nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 35,9 miljarder DKK (2009).tdc.se Du arbetar dagligen med felhantering.De ärenden du själv inte kan lösa skall klassificeras och vidarebefordras till rätt instans.Registrering av ärenden sker i ett ticketsystem.Du skall kunna avgränsa vad som är terminalproblem, applikations respektive nätproblem för att kunna styra ärendet rätt om du inte själv kan lösa det.Vem är du?Du har teknisk utbildning och några års arbetslivserfarenhet.Du är en kundorienterad tekniker med kompetens inom mobiltelefoni som kan bemöta kunder på ett positivt sätt.Du skall ha kompetens att läsa och förstå systemloggar samt kunna tyda cause codes i nätet.Du har ett stort teknikintresse med inriktning framför allt på mobiltelefoni och integrerade telefonitjänster.Du är serviceminded, kan ta människor och snabbt avgöra kundens tekniska kompetensnivå för att kunna föra samtalet på kundens nivå.Du har lätt för att samarbeta och skapa positiv stämning.Du är strukturerad, uthållig och förändringsbenägen.Kontaktperson I den här rekryteringen samarbetar TDC med Manpower Professional och du söker tjänsten via länken nedan.Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.