OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English.
IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993.
Internationella Engelska Skolan har gjort stor skillnad för våra elever i 30 år. Vi är övertygade om att det är tack vare vårt tydliga etos med engagerade och närvarande ledare som våra skolor har en miljö där alla arbetar mot gemensamma mål. Vi har en stark kultur som bygger på beprövade rutiner där bemötandet blir givet. Det här gör att hos oss får lärare fokusera på undervisning och lärande. Eleverna står i centrum för allt vi gör, alla elever är dina elever.
IES Bromma är en skola för årskurs 4-9 med 945 elever och 100 medarbetare. Vi är en tvåspråkig skola som följer den svenska läroplanen. Din egen undervisning som lärare sker på svenska men kollegor emellan talar vi engelska.
Att jobba i vår skola är att vara del av en professionell gemenskap och samarbete. Hos oss får du möjlighet att besöka världen fast på hemmaplan. På IES Bromma har du stor möjlighet att utvecklas i olika roller.
Vi söker en speciallärare med inriktning mot årskurs 7-9 för höstterminen 2024.
Som speciallärare arbetar du med att stötta elever med behov. Du ingår i skolans elevhälsoteam och har ett nära samarbete med rektor, pedagoger, vårdnadshavare samt myndigheter utanför skolan.
Vi söker dig som trivs med att arbeta med ungdomar, är trygg och har en positiv inställning. Du har lätt för att skapa förtroende och bygger goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Rollen kräver att du är kommunikativ och har en empatisk approach, att du samarbetar bra med andra, är flexibel, samt har en god förmåga att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Tjänsten förutsätter att du kan ta egna initiativ med eleven i fokus, att du är tydlig och kan arbeta självständigt. Du är flexibel och tänker utanför boxen när så behövs.
Du har en god förmåga att stötta och motivera både i studiesituationer och på raster. I dina arbetsuppgifter ingår både undervisning, coachning samt att stärka, bekräfta och stötta eleverna i såväl undervisningen som utanför klassrummet. Du ska besitta en personlig mognad, vara trygg och stabil.
Några av de ungdomar vi möter har sociala, psykosociala eller neuropsykiatriska svårigheter och en del har en problematisk skolfrånvaro. För att hjälpa dessa ungdomar till en fungerande skolgång kan arbetet även komma att inkludera uppsökande insatser. Det innebär att tillsammans med elevhälsoteamet identifiera specifika orsaker till frånvaro, samarbeta med vårdnadshavare och skapa individuellt utformade upplägg med stödåtgärder för att underlätta elevernas närvaro i skolan.
Du arbetar i nära samarbete med kollegor med olika professioner och är nyfiken och vill lära dig mer om bemötande och arbetssätt kring elever i behov av omfattande stöd.
Meriterande:
- relevant utbildning för uppdraget
- erfarenhet av arbete med ungdomar i åldersgruppen
- erfarenhet av möten med ungdomar från varierande socioekonomiska upptagningsområden
- erfarenhet att NPF-diagnoser
- erfarenhet och kunskap om relevanta metoder för att stödja hemmasittarproblematik
- du uppskattar att aktivt kunna delta tillsammans med elever i rastaktiviteter
Skriv gärna ett personligt brev, bifoga CV och ansöka idag. Rekrytering sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel
Kontaktpersoner på detta företaget
Pernilla Fraser
08-120 651 40
Pernilla Fraser