Team Assistant för Wallenberg Office

Team Assistant för Wallenberg Office

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av en spännande arbetsmiljö där du kan utveckla din karriär som assistent i en framgångsrik internationell miljö? Då kan du vara den vi letar efter!

Ända sedan André Oscar Wallenberg för över 160 år sedan grundade Stockholms Enskilda Bank (idag SEB), har familjen Wallenberg långsiktigt och engagerat arbetat i företagsamhetens och forskningens tjänst i Sverige och internationellt. Idag leds familjens engagemang av familjemedlemmar ur femte generationen. I det som i dagligt tal benämns Wallenbergsfären inbegrips 16 allmännyttiga stiftelser, investmentbolaget Investor och ägarbolaget FAM samt deras respektive innehav. https://www.wallenberg.com/sv, https://www.wfab.se/ 
Om rollen
Wallenberg Office är en del av Wallenberg Foundations AB, med syfte att effektivt och koordinerat stötta ägarfamiljen i det operativa och strategiska arbetet, samt säkra att dessa värden kommer alla verksamheter i deras ägda bolag till del. I denna roll kommer du tillsammans med andra assistenter bistå med olika administrativa uppgifter där hög servicenivå och noggrannhet är oerhört viktigt. Rollen är nyinrättad varför arbetsuppgifterna såväl som arbetssätt kommer att utvecklas och formas efterhand.

Exempel på arbetsuppgifter är;

• Hantering av kalendrar (inkluderar logistik kring möten)
• Hantering av databaser
• Skriva notat, brev och e-post på olika nivåer
• Delta i arbetsmöten och projekt
• Assistera staben i diverse administrativa uppgifter
• Hantera konfidentiellt material
• Ekonomi och redovisning för delar av staben
• Övriga för en assistent vanliga arbetsuppgifter

Vem är du?
För att passa in i denna roll är det av stor vikt att du är en teampersonlighet som är tillmötesgående, serviceminded och prestigelös. Det krävs att du har en hög arbetskapacitet, är stresstålig och flexibel och inte minst välorganiserad, strukturerad och noggrann. Då det är många parallella uppgifter som sker av varierad karaktär krävs en god förmåga att prioritera ditt arbete. Det är ett sammansvetsat team som arbetar nära varandra varför du bör ha en positiv läggning, vara utåtriktad och ha lätt att interagera med andra människor.
Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker dig som har utmärkta kunskaper i Officepaketet och en utmärkt kommunikationsförmåga i tal och skrift på både svenska och engelska. Du bör ha något års yrkeserfarenhet som assistent eller liknande position och har du en eftergymnasial utbildning är det meriterande.
Du erbjuds
Wallenberg Office erbjuder en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjligheten att arbeta med kompetenta och duktiga kollegor som drivs av utveckling och engagemang. Denna tjänst är en tillsvidareanställning som inleds med en sex månaders provanställning. Arbetstiderna är förlagda på kontoret 08.30-17.00, viss flexibilitet finns. Urval och intervjuer sker löpande under processens gång. Vi ser gärna att du kan börja din anställning under hösten 2023.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Wallenberg Foundations med Jurek Business Support. För frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryteringskonsult Kristin Nelson på mejl kristin.nelson@jurek.se eller Susanne Waering på mejl susanne.waering@jurek.se.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!
Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration & service samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Alla aktuella tjänster/uppdrag – följ oss gärna på vår hemsida www.jurek.se och på LinkedIn.

Sökord: team assistant, administrativ assistent, assistent, support, projektsupport

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2023
  • Ansök senast: 3 juni 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024