Team assistant sökes till stort företag  i Finspång

Team assistant sökes till stort företag i Finspång

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som team assistant kommer din huvuduppgift vara att stötta chefer och medarbetare  i deras dagliga arbete med administrativa uppgifter. Du kommer ingå i ett team av totalt 3st Team Assistant (TA), som tillsammans arbetar med alla stötta hela
teknikorganisationen inom Service, som består av totalt ca 30 chefer och 300 anställda.

 Arbetet kräver att man kan hantera stora arbetsmängder i högt tempo och kräver ett strukturerat arbetssätt samt att man har ett bra sätt att kommunicera med alla nivåer på företaget.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du kommer att: 
• Assistera och ge service till personer och kontor.
• Arbeta med administrativt stöd till chefer och ledningsgrupp
• Stötta samt vägleda rekryterande chefer i rekryteringsprocessen och introduktion av nyanställda, inkl IT-behörigheter
• Hjälper medarbetare med att utföra beställningar och inköp av kontorsmaterial, inkl. anmodan, godsmottagning.
• Förbereda inför möten, mötesbokningar, samt konferens- hotell och resebokningar
• Ta fram information om material, statistik och uppdatera register.
• Reseräkningskontrollant och reseadministration, samt hantering av Visum/ DOF 
• Behjälplig vid intern/extern flytt
• Samt - Interndebiteringar, Posthantering, DHL, Godshantering, Administration av insamlingar/avtackningar etc

Rollen kan också innefatta arbete med att bygga upp, driva samt utveckla processer och rutiner inom administration, kostnadsbesparingar, samt att samverka i HR-relaterade aktiviteter. Samarbeta med övriga administratörer på företaget för att hitta gemensamt arbetssätt




Arbetstider
100 % med start omgående tom 2022-01

Kvalifikationer
Du behöver ha 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet
Höskole/Yh- utbidlning inom relevant område ex. teknik, produktion
Arbetet är självständigt och kräver egen initiativförmåga och framdrift.
Du behöver vara kommunikativ och skapa dig ett brett nätverk med både interna och externa resurser.
Utöver det behöver du också ha förmåga att visa utmärkt kundservice och samtidigt ha ordning och reda, med ett strukturerat arbetssätt samt förstå relevanta procedurer och funktioner snabbt och tillämpa dessa.
Du är initiativrik och självgående i en dynamisk miljö med ett periodvis högt arbetstempo.
Kräver goda grundkunskaper och känndedom inom ett antal olika IT-system. -- - MS Excel / Word /Access
- Outlook
- SAP
- PLM – TeamCenter
- Sharepoint
Goda kunskaper tal och skrift på svenska och engelska


Ansökan
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, sök därför gärna tjänsten redan idag!

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2021
  • Ansök senast: 7 september 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024