OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad och administrativt lagd person? Har du erfarenhet av exempelvis HR, ekonomiassistent, administration eller närliggande område och vill anta en utvecklande möjlighet hos ett stort internationellt företag? Då har du nu möjligheten att ta del av ett team för att stötta upp avdelningen och vara involverad i administration kring flera spännande positioner i företaget.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att stötta chefer och medarbetare med i deras dagliga arbete med administrativa uppgifter. Du kommer att ingå i ett team av totalt 3st Team Assistants, som tillsammans arbetar med alla stötta hela teknikorganisationen inom Service, som består av totalt ca 30 chefer och 300 anställda.
Rollen kan också innefatta arbete med att bygga upp, driva samt utveckla processer och rutiner inom administration, kostnadsbesparingar, samt att samverka i HR-relaterade aktiviteter. Samarbeta med övriga administratörer på företaget för att hitta gemensamt arbetssätt.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Assistera och ger service till personer och kontor.
• Arbetar med administrativt stöd till chefer och ledningsgrupp
• Stötta samt vägleda rekryterande chefer i rekryteringsprocessen och introduktion av nyanställda, inkl IT-behörigheter
• Hjälper medarbetare med att utföra beställningar och inköp av kontorsmaterial, inkl. anmodan, godsmottagning.
• Förbereda inför möten, mötesbokningar, samt konferens- hotell och resebokningar
• Ta fram information om material, statistik och uppdatera register.
• Reseräkningskontrollant och reseadministration, samt hantering av Visum/ DOF
• Behjälplig vid intern/extern flytt
• Samt - Interndebiteringar, Posthantering, DHL, Godshantering, Administration av insamlingar/avtackningar etc
Vem är du?
I och med att stor del av arbetet sker självständigt bör du ha god initiativförmåga och driv. Du har lätt att bygga upp nätverk och är duktig på att kommunicera med interna såväl som externa resurser. Du arbetar mycket strukturerat samt ger god service. Vidare har du lätt för att förstå relevanta procedurer och funktioner snabbt och tillämpa dessa.
Goda kunskaper tal och skrift på svenska och engelska är ett krav. Utöver det bör du ha god kunskap av IT-system såsom:
• MS Excel / Word /Access
• Outlook
• SAP
• PLM – TeamCenter
• Sharepoint
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn
Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund