Team Assistant/koordinator

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Har du lång erfarenhet av administrativt arbete, har goda datakunskaper samt tidigare erfarenhet av ordermottagning? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker för vår kunds räkning en erfaren Team Assistant/koordinator för omgående uppdrag i Lund.

Om verksamheten
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning där du kommer att vara anställd av Dreamwork och uthyrd till vårt kundföretag.

Mer om tjänsten
Vår kund är ett stort internationellt företag som verkar inom forskningsbranschen. Arbetstiderna kommer att vara förlagda måndag till fredag 08.00-16.30. Uppdraget är initialt på 6 månader med möjlighet till förlängning. Som Team Assistant/koordinator kommer du att organisera det administrativa arbetet samt implementera och utveckla de administrativa rutinerna. Du kommer även att förbereda och installera den IT utrustning som används under seminarier och möten. I övrigt kommer du att sköta inventeringen och beställa diverse skyddsmateriell. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är följande:

- Sköta resebokningar för personalen
- Introducera nyanställda
- Arrangera möten och workshops
- Sköta eventuella beställningar för din avdelning
- Uppdatera den interna och externa hemsidan
- Verka som support för de övriga anställda inom de administrativa systemen, rutiner samt policys
- Publicera information om de nyanställda samt annan viktig information på intranätet
- Sköta uppdateringen av de olika datasystemen som används på arbetsplatsen


Din profil
Du som söker tjänsten har minst 5 års erfarenhet av liknande arbete. Som person är du såväl organiserad som strukturerad och du tummar aldrig på kvalitén. Du trivs bra i en stressad miljö och har lätt att finna ett lugn även i de mest stressfulla situationerna. Du har en mycket god samarbetsförmåga men trivs även bra med att arbeta ensam. Du är inte rädd för att ta tag i saker och är såväl driven som framåt. I övrigt har du en positiv syn i allmänhet och har lätt att hantera alla sorters personligheter. Då vår kunds koncernspråk är engelska är det av största vikt att du har mycket goda engelskkunskaper i såväl tal som i skrift. Körkort är meriterande men ej ett krav.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 22 mars 2017

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024