OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 16 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har mer än 2 600 anställda och hade 2019 en omsättning på 6 miljarder SEK.
Brinner du för ett serviceinriktat, kommunikativt och professionellt kundbemötande och har en vilja att forma framtida arbetssätt i strävan att ständigt utveckla dig själv och andra? Trivs du bra i en internationell miljö där du får möjlighet att utveckla dina redan goda språkfärdigheter? Då söker vi just dig!
Rollbeskrivning
Funktionen Order Support stöttar Swegon´s säljande bolag och partners med orderläggning, prisförfrågningar, kundanpassning, kundorderinitierade Avrop samt ärendehantering. För att skapa ännu bättre förutsättningar för en professionell och effektiv kundsupportprocess inför vi nu ett nytt ärendehanteringsstöd (Microsoft Dynamics Customer Service), där du kommer att få en nyckelroll.
Funktionen Order Support ingår i Order- & Logistikavdelningen med ett totalansvar för hela Order- till Leveransprocessen för fabriken i Kvänum, och arbetar nära övriga supportfunktioner i fabriken. Internt samarbetar du och dina tre support-kollegor med många andra funktioner i Kvänum, och inom avdelningen samarbetar du med Produktionsplanering/Avrop och Transportplanering.
Ditt huvudsakliga uppdrag är att stötta avdelningen Order Support med operativt supportarbete, där arbetsuppgifter huvudsakligen utförs i vårt affärssystem M3 samt i ärendehanteringssystemet Customer Service. I din roll som Team Coordinator kommer du även agera Super User Sverige för Customer Service, med uppdraget att samordna fortsatt anpassning av verktyget mellan IT, projektledare och slutanvändare. På sikt innefattar din roll som Team coordinator också ett ansvar att kartlägga och planera för generell kompetensutveckling inom gruppen Order Support. Detta arbete sker i nära samarbete med övriga medarbetare inom funktionen samt chef Order & Logistik.
Tjänsten är placerad i Kvänum.
Din profil
För att lyckas i denna roll tror vi att du har ett genuint intresse för kommunikation, och din egen kommunikation präglas av struktur och professionalism. Du inser värdet i att agera first-line-support, där du utifrån en given frågeställning samordnar problemlösning internt för att lösa ett ärende. Du har en öppen och förtroendeingivande dialog med slutanvändare i din Super User roll, och har en god förmåga att prioritera.
Personen vi söker har en eftergymnasial utbildning, tex med teknisk eller ekonomisk inriktning. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av arbete i en kundservice roll inom tillverkande industri, och har du erfarenhet av kund- och tillverkningsorderberedning i M3 är det meriterande. Har du tidigare agerat Super User med ansvar för samordning mellan slutanvändare och en IT organisation är det också meriterande.
Som person är du öppen och nyfiken med en vilja att utveckla både dig själv och andra. Som medarbetare hos Swegon Kvänum bidrar du till ett attraktivt och inkluderande arbetsklimat.
Vi erbjuder
En spännande tjänst med möjlighet att påverka din roll med varierade och intressanta arbetsuppgifter. Med våra produkter skapar vi förutsättningar för en hållbar inomhusmiljö och för oss är det lika viktigt att erbjuda en hållbar arbetsmiljö för våra medarbetare. Vi har därför en öppen organisation som karakteriseras av korta beslutsvägar, många möjliga karriäralternativ och spännande utmaningar.
Våra värden “Customer Empathy”, “Trust” and “Commitment” påverkar allt vi gör och är utgångspunkten i beslut vi tar och hur vi agerar mot varandra. På Swegon förespråkar vi en hälsosam och hållbar balans mellan arbetsliv och privatliv.
Med vårt motto “feel good inside” möjliggör vi hälsosamma och bekväma inomhusmiljöer där personer kan utföra sitt bästa, idag och imorgon.
Kontakt
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, men senast 2021-11-28. För mer information om tjänsten, kontakta Order & Logistic Manager Andreas Liljeskog (andreas.liljeskog@swegon.se)
Vi avböjer vänligt men bestämt all direkt kontakt med rekryteringsbolag och bolag som tillhandahåller arbetsannonser.