OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i rollen som Team Lead i vårt Backoffice inom Customer Service på en modern nischbank som just nu är inne i en transformationsresa? Resurs är årets Karriärföretag och vi vill nu att du blir en del av vår resa. Läs mer här nedan!
Få koll på rollen
Team Omni arbetar både med kundkontakt och administration kopplat till Cards, E-commerce och våra Partners inom Customer Service. Du har ett tätt samarbete med ledare inom den operativa verksamheten men även mot respektive affärsområde för att utveckla arbetssätt, processer och kundupplevelse.
Du ges möjlighet att arbeta självständigt i en kvalificerad roll med personalansvar för en grupp på 10 medarbetare med olika erfarenheter och åldrar på en rolig, stabil och expansiv arbetsplats där du har möjlighet att bidra till utvecklingen av Resurs Bank.
• Mål-och resultatuppföljning
• Inspirera, motivera och engagera dina medarbetare
• Driva effektivisering och automatisering inom Backoffice, både i Sverige och Norden
• Genomföra samtliga medarbetarsamtal
• Medlyssna och coacha
• Ständigt förbättra, inom ramen för teamet
• Samverka med relevanta funktioner utanför teamet
• Driva och delta i projekt
Vi söker dig som vill vara med och modernisera och utveckla vårt Backoffice till världsklass. Är det du?
Är du en ledare som har vana i att driva ständigt förbättringsarbete? Vi söker en ledare till en Team Lead roll med ett stort fokus på kontinuerlig utveckling och ett genuint intresse för människor till Customer Service – Backoffice som har huvudkontor i Helsingborg.
Vi är på en digital förändringsresa och för att lyckas behöver vi dig som får saker att hända, vågar utmana och är lösningsorienterad!
Är du rätt för jobbet, ansök idag
På ett personligt plan
Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och tycker om att utveckla människor och verksamheter. Som ledare jobbar du aktivt för att förbättra dig själv, teamet som helhet såväl som dina kollegor. Du jobbar inkluderande och stöttar teamet i prioritering och säkerställer att saker blir gjorda. Du räds inte att kavla upp ärmarna om det så skulle behövas.
Du tror på löpande feedback och coaching av ditt team, ser till att vi är på rätt väg och får individen att växa.
Du har i tidigare roller utvecklat processer för att öka effektivitet och du har ett öga för ständiga förbättringar.
Då vi är en nordisk koncern är det viktigt att du känner dig bekväm med engelska i tal och skrift.
Krav för tjänsten
• Ledarskapserfarenhet
• Erfarenhet från kundservice eller verksamhetsutveckling
Önskvärda egenskaper
• Förmåga att ställa om snabbt
• Prestigelöst förhållningssätt
• Annat nordiskt språk är en stor merit
• Samarbetsinriktad
Mer än bara ett jobb
Resurs anda handlar om transformation, våra värderingar (DOIT), vår kultur och människorna i vårt samhälle. Det handlar om hur vi definierar oss själva, hur vi möter världen och hanterar vår verksamhet. Vi är här för att göra skillnad i människors liv och för att hjälpa dem att få saker att hända. Det ska inte vara svårt att ha att göra med en bank – vi vill ge känslan av frihet och möjligheter. Var med på vår resa och arbeta i en miljö där vi är öppna för distansarbete, främjar work-life balance och där du skapar dina möjligheter själv. Vi är här för att få bra saker att hända, vill du vara med?
Bra att veta:
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Anställningsgrad: Heltid
Arbetstider: Kontorstider
Plats: Aktivitetsbaserade kontor i fräscha lokaler i Helsingborg, fri parkering och kollektivtrafik som stannar precis utanför kontoret.
Ansök idag!
Vänta inte med att skicka in din ansökan, urval och intervjuer sker nämligen löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig.
#RB
Resurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 615 anställda i Norden.
Kontaktpersoner på detta företaget
PernillaKlein, Marknadsutvecklare
PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044