Team Lead Customer Support

Arbetsbeskrivning

Vi är en av Sveriges snabbast växande butiker inom kosttillskott och träningskläder online. Nu är vi i en expansiv fas där vi kommer att göra ett flertal rekryteringar inom olika områden i vår organisation. Vi brinner för e-handel och att inspirera personer med passion för träning. Hos oss har vi en entreprenöriell miljö där vi alla strävar mot företagets uppsatta mål. Vill du vara med på en spännande e-handelsresa och göra karriär? Ansök då till tjänsten som E-commerce coordinator hos proteinbolaget.se

Team Lead Customer Support sökes till Proteinbolaget!Nu söker vi dig som vill jobba på ett av Sveriges snabbast växande e-handelsbolag inom kosttillskott och träningskläder. Som Team Lead Customer Support hos oss får du följa med på en spännande tillväxtresa där du får övergripande ansvar för vår viktiga kundtjänst! Antar du utmaningen?
Vill du ha en nyckelroll inom kundtjänst? Då har du hamnat rätt!I den här spännande rollen på Proteinbolaget blir du den som ansvarar för att vår kundtjänst fortsätter att vara i toppklass. Ditt team kommer till en början att bestå av tre härliga kollegor, men bolaget växer - och det kommer även ditt team på sikt att göra!
I rollen som Team Lead Customer Support får du en stor mängd frihet under ansvar! Dina övergripande arbetsuppgifter blir att operativt ansvara för alla kundtjänstärenden - men exakt hur du väljer att lägga upp din arbetsdag bestämmer du själv. Vi litar på att du, med din erfarenhet och kompetens, är den som är bäst lämpad att driva en framgångsrik kundtjänstavdelning. I din roll ingår även ansvar för att löpande och strategiskt utveckla Proteinbolagets kundtjänst - perfekt för dig som gillar att förverkliga dina egna idéer!
 
Är du en erfaren kundtjänstarbetare redo för en utmaning?Vi tror att vår perfect match har jobbat med kundtjänst i några år och är redo att axla personalansvar!
Alla våra ärenden inkommer via mail och chatt till systemet Zendesk. Kanske har du jobbat i det systemet tidigare? Isåfall är det ett stort plus, men absolut inget måste. För att du snabbt ska kunna bli ett Zendesk-proffs är det dock en förutsättning att du har gedigen datorvana i ryggsäcken! Eftersom all kommunikation sker via chatt och mail är det också en förutsättning att du är välformulerad och kommunikativ.
Det är en bonus om du har jobbat inom e-handel tidigare. Om du saknar den erfarenheten men kan bocka i kraven ovan så vill vi dock mer än gärna ha din ansökan! Grunderna inom e-handel kan vi nämligen lära dig på plats.
En stor del av rollen handlar om att samla data på inkommande ärenden för att upptäcka om problem upprepar sig och fundera över vad som kan göras för att åtgärda dem. Därför ser vi att du är en analytisk person som är förtjust i problemlösning och gärna kommer med förslag på förbättringar!
 
Vi lovar att du kommer trivas hos oss!
• Ett av Sveriges snabbast växande e-handelsbolag
De närmaste åren kommer vi göra en stor tillväxtresa! Var med oss när vi expanderar på nya marknader och satsar både i Sverige och i andra länder.
• Härlig gemenskap
Om du vill ha ett roligt jobb med trevliga kollegor på ett bolag som älskar att hitta på saker tillsammans - då har du definitivt hittat rätt.
• Ungt bolag
Välkommen till ett ungt bolag med högt tempo och stark tillväxt! Här får du vara med på en utvecklingsresa på ett bolag som mer än gärna tar del av dina idéer.
Är vi en perfect match?
Missa isåfall inte chansen att bli en del av Proteinbolaget. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proteinbolaget i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2021
  • Ansök senast: 27 maj 2021

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024