OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi står inför en spännande resa med att bygga upp ett svenskt Kundservicecenter i Varberg tillsammans med en stor internationell aktör inom e-handelssegmentet.
Vi söker nu den personen som skall leda det arbetet.
Är detta ditt nästa karriärsteg?
#BeBold #BeSmart #BeTeam
Vi söker en Team Lead som kommer att leda en separat avdelning inom Operations. Du kommer att ansvara för att bygga upp ett svensktalande kundcenter för en stor internationell klient som verkar inom e-handel globalt. Som Team Lead ansvarar du för att leda och fördela arbetet inom teamet, där huvudfokus är att hantera frågor kopplat till fakturor och betalning.
Som Team Lead kommer du att rapportera till Director Operations Sweden/Finland, samtidigt som en stor del av arbetet bygger på kontakter och samarbete med kollegor och samarbetspartners utanför Sverige, för att säkerställa att vi följer krav och harmoniserar arbetssätt med andra internationella team.
Du kommer att ansvara för gruppens utveckling inom bland annat ärendehantering, arbetssätt och samtalsteknik i syfte att leverera på uppsatta KPI:er kopplade till både effektivitet och kvalité.
Du erbjuds
- Möjligheten att sätta din prägel på ett nytt och spännande område inom Arvato Sverige
- Möjligheten till utveckling inom företaget, såväl lokalt som internationellt
- Möjligheten att leda i en kultur där egna initiativ och handlingskraft uppmuntras
Arbetsuppgifter och ansvar
- Leda ett operativt team på initialt ca 15 medarbetare som ska erbjuda förstklassig kundservice via i huvudsak telefon, mail och chat samt hantering av administrativa uppgifter kopplat till slutkundsbetalningar.
- Ansvara för att förbättra och förenkla arbetssätt och processer i syfte att nå ökad effektivitet och kvalité
- Ansvara för att optimera schemaläggning och säkerställa rätt bemanning på avdelningen sett till arbetsbelastning. Kundservicen bedrivs alla dagar i veckan, även lördagar och söndagar.
- Verka för ett bra samarbete med internationella kollegor på daglig basis i syfte att harmonisera tex arbetssätt och löpande rapportering
- Definiera och följa upp KPI:er för både individ och team
Vi söker dig som
- Har flerårig yrkeserfarenhet inom kundservice eller liknande arbete
- Uttrycker sig obehindrat både muntligt och skriftligt på engelska
- Brinner för att bygga relationer och leda människor mot uppsatta mål
- Trivs att arbeta i varierat tempo, triggas av resultatuppfyllelse och löser problem med handlingskraft.
Det är meriterande om du:
-Har tidigare arbetslivserfarenhet inom bank och finans och/eller ekonomi
-Har erfarenhet av personalplanering och schemaläggning.
-Utöver svenska och engelska även behärskar tyska språket i tal och skrift.
Som person är du
Strukturerad
Ansvarstagande
Relationsbyggande
Lösningsorienterad
Analytisk
I din ansökan vill vi att du beskriver vilka erfarenheter och styrkor hos dig som du ser skulle vara framgångsfaktorer i den här rollen.
Vi gör löpande urval bland ansökningar och kan komma att kalla till intervjuer innan ansökningstiden gått ut. Vänta inte för länge med din ansökan.
#jobbjustnu
Arvato Financial Solutions är en del av den tyska koncernen Arvato Bertelsmann. Vi har verksamhet i 17 länder och är fler än 7.500 anställda. Vi erbjuder ett brett spektrum av tjänster för hela faktureringskedjan, såsom fakturaadministration, betallösningar för e-handel, fakturaköp, factoring, köp av förfallna fordringar och inkasso. Läs mer om Arvato på www.arvato.se.