Team lead för servicedesk i Göteborg

Team lead för servicedesk i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Experis växer och söker ständigt nya duktiga IT-konsulter till teamet i Göteborg. Vi söker just nu dig som vill jobba som Team lead för en servicedesk i Göteborg. Har du erfarenhet av att leda team och vill göra detta inom IT-området? Bli en del av oss på Experis - ta chansen och ansök idag!

Ort: Göteborg
Uppdragslängd: 6 månader med möjlighet till förlängning
Omfattning: 100 %

Om företaget

Företaget är ett globalt teknikföretag som hjälper företag att utvecklas i led med digitaliseringen genom att erbjuda en mängd lösningar, produkter och tjänster med stort kundfokus. De finns i 43 länder runt om i världen och är ett ledande företag inom många viktiga branscher och industrier.

Hur ser arbetet ut?

I rollen som Team lead har du ansvar för ett team där du ansvarar för deras gemensamma operativa prestationer och resultat. Du kommer rapportera till linjechefen, som har det övergripande ansvaret för samtliga. Du kommer att få arbeta med att:

* Delta i affärsutveckling
* Ansvara för teamets leveranser enligt uppsatta direktiv
* Tar beslut i frågor som rör genomförandet av uppgifter
* Rapportera till och ge information till linjechefen om aktiviteter och planer framåt
* Ansvara för och samordna teamets aktiviteter i förhållande till andra team
* Initiera krav och fastställer långsiktiga och kortsiktiga affärsmål
* Hjälpa till vid framställning av avtalsdokument
* Planera, informera, samordna, distribuera, implementera och övervaka teamets aktiviteter
* Skapa effektiv arbetsfördelning
* Ansvara för att sprida information inom teamet
* Initiera och genomföra kontinuerliga förbättringsaktiviteter
* Ansvara för utveckling och utbildning inom sitt eget område

Mer information om rollen och specifikt företag ges vid en intervju.

Vem är du?

Vi söker dig som trivs i en roll där du kan kombinera din tekniska kunskap med att leda ett team. Du behöver ha ledarskapserfarenhet och vara en god kommunikatör som har lätt att inspirera och motivera andra. Du behöver även ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila vår kandidatspecialist, Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2021
  • Ansök senast: 9 april 2021

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024