OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Company Description
Är du en serviceinriktad person med en passion för problemlösning? Trivs du i en stöttande roll och älskar att arbeta i en dynamisk miljö? Har du ledarerfarenhet och samtidigt brinner för att arbeta operativt? Då kan den här tjänsten vara det nästa spännande steget i din karriär!
Hur din nya roll kommer att vara
Din nya roll kommer att innebära att du, tillsammans med ditt team på 3 personer, supporterar vår inköpsverksamhet. Ni är i nära kontakt med kunder och finansbolag och hanterar frågor kring inköpsprocessen. Rollen har ett stort administrativt fokus med arbetsuppgifter som bland annat:
Support i frågor gällande kontrakt, betalningsgodkännanden, finansiering ägarbyten eller avyttring på teamnivå
Efterkontroller samt regelbunden rapportering om fordonsinnehav och antalet avregistreringar
Säkerställa efterlevnad av våra interna processer och regler gällande bilköp, export och moms
Som ledare rapporterar du direkt till Head of Operations och har en nyckelroll med ansvar för administration och ledning av processer. Du får dessutom möjlighet att utmana och förbättra arbetsflöden, i en inspirerande arbetsmiljö i våra nya moderna lokaler vid Alviks strand.
Du kommer utgå från vårt huvudkontor med möjlighet till distansarbete 1 dag per vecka. Tjänsten är på heltid, 40 timmar per vecka, med en fast grundlön. Arbetstiderna är förlagda under kontorstid måndag-fredag. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse.
Vad vi vill att du har med dig
Vi söker dig med gedigen arbetslivserfarenhet inom administrativa eller supporterande roller och gärna tidigare erfarenhet som ledare. Det är meriterande om du även har erfarenhet från fordons- eller finansbranschen. Du kommunicerar flytande på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Grundläggande kunskaper i Officepaketet eller Google Workspace är också önskvärt.
För att lyckas i rollen tror vi att du är noggrann och organiserad, har ett lösningsorienterat förhållningssätt och inte räds för utmaningar. Du har förmågan att prioritera och behålla fokus även när arbetstempot är högt. Välkommen till ett engagerande team där din kompetens och passion för ledarskap kommer att uppskattas och utmanas dagligen!
Vad vi erbjuder dig
Möjlighet att vara en del av en internationell arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter.
Arbeta i en miljö som präglas av öppenhet, positivitet och motivation, där du har hög grad självbestämmande.
En självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande techbolag där där din påverkan spelar en nyckelroll för vår fortsatta framgång.
En konkurrenskraftig grundlön
Stora möjligheter till avancemang inom Auto1 Group, där din framtida karriär är i fokus.
Vilka vi är?
AUTO1 Group är Europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, Viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke AUTO1.com är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero använder vi våra erfarenheter till att bygga den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Vi finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 6.5 miljarder euro under 2022.
AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder.
Ansökan
Är du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på rekrytering@auto1.com. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person.
Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.
Are we a match?
If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development.
Moreover, we are a fast paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients.
Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.