OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har något spännande att berätta för dig - precis, dig ja! Stämmer det att du snabbt och enkelt kan sätta dig in i siffror och statistik, och sedan använda informationen till att hitta sätt att förbättra och effektivisera processer? Inser du ibland helt plötsligt att du naturligt hamnar i situationer där du motiverar eller coachar människor i din omgivning? Svarar du just nu ja på dessa frågor? I så fall börjar vi bli intresserade av att veta mer om dig!
Och justja, för att anta utmaningen behöver vi att du är orädd att slänga dig ut i alla tänkbara situationer, för vi på foodora både växer och rusar fram i hög hastighet. Och givetvis trivs du med att leda team, och har dokumenterad erfarenhet av ledarskap med resultat utöver det vanliga!
VAD DU KOMMER (MEN INTE UTESLUTANDE) ATT GÖRA
Ta fram strategier och analysera statistik för att förbättra och effektivisera processer
Coacha teamet i löpande arbete med kundvård och uppföljningar med våra restaurangpartners för att bibehålla samt utveckla samarbetet både administrativt samt mycket via telefon.
Daglig uppföljning med ditt team, inklusive utvecklingssamtal, coachning och personalrelaterad administration
Lägga upp en plan för hur du och teamet ska prioritera de dagliga uppgifterna för att effektivisera och leverera de bästa tänkbara resultaten varje vecka
Vara kontaktperson till externa partners
VEM DU ÄR
Ledarskap - Du är en naturlig ledare, som både kan ge och ta konstruktiv feedback
Analytisk - Du är en analytisk person som snabbt kan analysera och sätta dig in i vad som kan förbättras och utvecklas för att nå resultat utöver det vanliga
Samarbetsförmåga - Eftersom du kommer att arbeta nära både ditt team och övriga teamleaders/chefer/kollegor är du en fena på att samarbeta
Energi - Du har en energi som smittar av sig, och du brinner för att coacha och motivera dina kollegor
Orädd - Hos oss händer det mycket och det går snabbt (!), därför är det viktigt att du är orädd och drivs av att inte veta hur nästkommande dag kommer se ut
KVALIFIKATIONER
Du har en dokumenterad bakgrund inom ledarskap, exempelvis som teamleader eller likvärdigt
Excel är något du trivs att arbeta i och du har en fallenhet för att enkelt sätta dig in i nya system
Du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med telefon som arbetsredskap, exempelvis på ett call center eller liknande
Har du tidigare erfarenhet av Salesforce ses även det som meriterande
VILKA VI ÄR
Vi är alla. Vi är riders och kurirer. Vi är personer som jobbar med Marketing och Finance. Det krävs något alldeles extra hos en person för att starta och driva en business med framgång. Flera av de som varit med sen starten jobbar fortfarande kvar hos oss.
En annan viktig del för oss är att vi skapar hållbar framgång. Såväl ur ett kundperspektiv som ur ett miljömässigt. Därför är det viktigt för oss att vara koldioxidneutrala, vilket vi också är från och med januari 2020, inte bara i Sverige utan på alla våra europeiska marknader. Om det här är viktigt för dig när du väljer din framtida arbetsplats, då kanske foodora är just det företag där du skall växa och bidra till att vi når våra mål- små som stora.
På foodora vill vi lyfta de människor som jobbar hos oss. Vi värderar mångfald. Mångfald av erfarenheter, bakgrund, synsätt och idéer. Vi värderar detta högt då vi är säkra på det är just mångfald som bygger grunden för vår kultur. Och i slutändan även den produkt vi levererar. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra anställda global utveckling och samtidigt få utmärka oss som en av de snabbast växande bolagen inom LMD* i världen.
*LMD står för last mile delivery. Denna, och många andra nördiga förkortningar, kan du lära dig när du börjat hos oss.
FÖRMÅNER
Friskvårdsbidrag
Personalrabatt på foodora
Benify
Grymma AW’s och fester