Team Lead Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden.



Var med och utveckla Svenska Mässan Gothia Towers till Europas mest attraktiva mötesplats! Nu har du chansen att vara en viktig nyckelspelare i de digitala förändringar som kommer ske och leda ett team i en spännande, levande och komplex miljö.

Om du vill ha en roll där du får vara med och påverka, skapa nytt och utveckla en digital funktion kan det här vara rätt möjlighet för dig!

Ansvar och arbetsuppgifter
Som Team Lead Servicedesk ingår du i Svenska Mässan Gothia Towers Digital Services som arbetar med utveckling, support & förvaltning av befintliga system, online tjänster samt övriga digitala lösningar. I rollen kommer du tillhöra avdelningen Technology och ha ett arbetsledande ansvar för ett team på två medarbetare inom Servicedesk. Det innebär att du är ansvarig för att planera, följa upp, utveckla/strukturera rutiner och processer i det dagliga arbetet inom området samt i linje med den digitala förändringsresan. Med ditt engagerande och coachande ledarskap är du med och driver teamet mot mål och vision och du rapporterar till Technology Manager.

Din bakgrund 
För att lyckas väl i rollen ser vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom IT samt några års erfarenhet som teamledare/koordinerat en IT-support. Du har goda tekniska kunskaper i Microsoft miljöer t ex inom AD, nätverk, Windows Server/klient, Microsoft Office, IOS, Exchange samt goda kunskaper i ITIL ramverket och en certifiering inom området. Du har också god vana av att arbeta med processer och har kunskaper i processutvecklingsarbete. Då kommunikationen kommer ske både på svenska och engelska ser vi att du är obehindrad i det svenska språket och har goda kunskaper i engelska. Vi lägger stor tyngdvikt vid personlig lämplighet och ser att du är en strukturerad, analytisk, problemlösande och ansvarsfull lagspelare. För dig är det naturligt att ta en ledande roll där du sprider positiv energi, coachar och engagerar andra människor. 

Vill du bli en av oss?
Skicka in ditt CV och personliga brev redan idag. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdag för annonsen.

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Anders Broman, Director Digital Services, tel 031-708 86 32 eller e-post anders.broman@svenskamassan.se.

Välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet. Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.


Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Våra kärnvärden - engagemang, samarbete och mod - är grunden för vår verksamhet och genomsyrar allt vi gör både internt och externt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Mässan & Gothia Towers
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024