OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Lowell är Europas näst största aktör inom kredithantering och inkassotjänster. Företaget grundades i Storbritannien 2004, men i Norden sträcker sig vårt arv och erfarenhet över ett hundra år tillbaka i tiden då vi var pionjärer för branschen. Lowell erbjuder såväl stora som små företag helhetslösningar inom kredithantering och inkasso. Vi har ett brett tjänsteutbud som omfattar hela kreditcykeln, från fakturering, inkassotjänster, köp av förfallna eller osäkra fordringar, samt omfattande analystjänster.
Företaget är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för verksamheten och sättet att vara och arbeta och vi förutsätter att ditt ledarskap går hand i hand med våra ledord.
Om tjänsten
Inom Contact Center sker merparten av Lowells alla kund- och klientkontakter. Contact Center tar primärt emot kundkontakter men arbetar också mycket aktivt med att själva kontakta kund. Varje kontakt ska ge en stark kundupplevelse, vara effektiv, nyfiken och lösningsorienterad. Contact Center hanterar de flesta moderna kontaktkanaler inklusive web, sms, chatt, telefon, email och brev. Lowells Contact Center består av ca 70 medarbetare fördelat på 5 olika team.
Lowell har även ett Client Center där fokus på företagskunder ligger. Nu söker dem efter en ny Teamledare som brinner för att utveckla sina medarbetare för att nå uppsatta mål och företagets övergripande strategier. Du, tillsammans med ditt team, kommer vara ansiktet utåt i det kommersiella gränssnittet mot SME marknaden. Du kommer att ha personalansvar för ca 8-12 personer och rapporterar till Head of Contact Center. Dina arbetstider är dagtid måndag till fredag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbeta för att ge vår viktigaste tillgång, vår personal, rätt förutsättningar för goda prestationerSkapa ett inspirerande och utvecklande arbetsklimat och trivsel bland dina medarbetareGenom ett coachande förhållningssätt skapa engagemang och driv i ditt team för att nå kort- och långsiktiga målTydligt kommunicera riktning, mål och aktiviteterSäkerställa Compliance och Kvalitet i det dagliga arbetetUtmana processer, effektivisera och driva förändring är en naturlig del av vardagenB2B, B2C, Kvalitetsansvar samt delta i vissa specifika klientsamarbetenTillsammans med övriga teamledare säkerställa att vi levererar ett Customer Service som är Best in our field.
Merparten av din arbetsdag tillbringar du tillsammans med ditt team där du hjälper till att möjliggöra era mål.
För att passa i rollen ser vi gärna att du har
Erfarenhet av att coacha och leda andra personer i kundservicemiljö eller motsvarandeKomplett gymnasieutbildningDet är meriterande med erfarenhet av bank och finans
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en stark kommunikativ förmåga, goda ledaregenskaper och stort intresse för kundservice. Du arbetar med ett coachande ledarskap vilket innebär att du arbetar nära dina medarbetare med måldialoger, medlyssning och återkopplingssamtal genom att ge rak och tydlig feedback. Du tar egna initiativ, är resultatinriktad och har en hög ambitionsnivå. Du har resultatansvar för ditt team samtidigt som det är självklart att ta stort ansvar för helheten. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att leda andra människor.
Vad Lowell erbjuder
Ett mycket spännande ledaruppdrag med stor påverkan på ditt teams resultat. Att arbeta på Lowell präglas av en varm atmosfär, ett positivt arbetsklimat med ett nära samarbete kollegor emellan och en vilja att du ska lyckas. Din insats och ditt engagemang kommer att spela en central och viktig roll för hur väl våra rådgivare kommer att lyckas med sitt arbete och därmed hur väl vi når vårt syfte i våra kundmöten.
Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Lön: Enligt överenskommelse.
Placering: Göteborg
Urval sker löpande i rekryteringsprocessen, skicka in din ansökan idag!