OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Inom Customer Service sker merparten av företagets alla kund- och klientkontakter. Customer Service tar primärt emot kundkontakter men arbetar också mycket aktivt med att själva kontakta kund. Varje kontakt ska ge en stark kundupplevelse, vara effektiv, nyfiken och lösningsorienterad. Customer Service hanterar de flesta moderna kontaktkanaler inklusive web, sms, chatt, telefon, email och brev. Företagets Customer Service består av ca 70 medarbetare fördelat på 6 olika team och nu söker dem efter en ny Teamledare som brinner för att utveckla sina medarbetare för att nå uppsatta mål och företagets övergripande strategier.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Arbeta för att ge vår viktigaste tillgång, vår personal, rätt förutsättningar för goda prestationer
* Skapa ett suveränt arbetsklimat och trivsel bland dina medarbetare
* Genom ett coachande förhållningssätt skapa engagemang och driv i ditt team för att nå kort- och långsiktiga mål
* Tydligt kommunicera riktning, mål och aktiviteter
* Säkerställa Compliance och Kvalitet i det dagliga arbetet
* Utmana processer, effektivisera och driva förändring är en naturlig del av vardagen
* B2B, B2C, Kvalitetsansvar samt delta i vissa specifika klientsamarbeten
* Tillsammans med övriga teamledare säkerställa att vi levererar ett Customer Service som är Best in our field.
Merparten av din arbetsdag tillbringar du tillsammans med ditt team där du hjälper till att möjliggöra era mål. Företaget är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för verksamheten och sättet att vara och arbeta och vi förutsätter att ditt ledarskap går hand i hand med våra ledord.
Du kommer att ha personalansvar för ca 10-12 personer och rapporterar till Head of Customer Service.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att coacha och leda andra personer i kundservicemiljö eller motsvarande. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en stark kommunikativ förmåga, goda ledaregenskaper och stort intresse för kundservice. Du arbetar med ett coachande ledarskap vilket innebär att du arbetar nära dina medarbetare med måldialoger, medlyssning och återkopplingssamtal genom att ge rak och tydlig feedback. Du tar egna initiativ, är resultatinriktad och har en hög ambitionsnivå. Du har resultatansvar för ditt team samtidigt som det är självklart att ta stort ansvar för helheten. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att leda andra människor. Erfarenhet från samma eller liknande bransch är meriterande men inte ett krav. Dina arbetstider är dagtid måndag till fredag.
Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Lön: Enligt överenskommelse.
Placering: Göteborg
Urval sker löpande i rekryteringsprocessen, skicka in din ansökan idag!